فرماندار قم:

انتخابات استان قم در ۷۰۰ شعبه برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۹:۰۵:۲۷
کد خبر: ۹۳۰۲۶۵
انتخابات استان قم در ۷۰۰ شعبه برگزار می‌شود
رئیس هیئت اجرایی انتخابات استان قم گفت: پیش بینی می‌شود ۷۰۰ صندوق رأی در استان قم برای انتخابات در نظر گرفته شود ولی تعداد نهایی بر عهده هیئت نظارت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی حیدری گفت: ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی از دهم تا شانزدهم آذرماه انجام می‌شود و داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس خبرگان نیز از ۱۵ لغایت ۲۱ آذرماه می‌توانند در ساعات اداری برای ثبت نام به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرآیند شروع انتخابات مجلس شورای اسلامی هم از فردا آغاز شده و داوطلبان نمایندگی مجلس تا ۱۶ آذرماه برای ثبت نام می‌توانند به ستاد انتخابات مراجعه کنند.

حساسیت این دوره انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته

فرماندار قم با اشاره به حساسیت و اهمیت این انتخابات نسبت به دوره‌های قبل، گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های قبل از حساسیت بیشتری روبرو است و مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات ضروری است.

وی افزود: رسانه‌ها باید اخبار و آمار و اطلاعات خود را تنها از ستاد انتخاباتی استان دریافت کنند و برای برگزاری انتخابات سالم و اخلاق مدار در شأن و منزلت استان قم تلاش کنند.

حیدری تعداد صندوق‌های رأی اختصاص یافته برای استان قم را ۷۰۰ صندوق اعلام کرد و بیان کرد: پیش بینی می‌شود ۷۰۰ صندوق رأی برای استان قم در نظر گرفته شود ولی تعداد نهایی بر عهده هیئت نظارت بر انتخابات است که با تشکیل این هیئت اعلام خواهد شد.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد واجدین شرایط برای حضور در انتخابات در استان قم بیان کرد: پیش بینی می‌شود ۶۰ درصد جمعیت واجد شرایط رأی دادن باشند اما عدد دقیق را در روزهای آتی بیان می‌کنیم چرا که ممکن است آمار ما با آماری که ثبت احوال ارائه خواهد داد تفاوت داشته باشد.

 

نظر شما