رویکرد مرکز علمی کاربردی شهرداری توسعه خدمات اجتماعی و فرهنگی است

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۵:۴۵:۳۰
کد خبر: ۹۳۱۷۸۵
رویکرد مرکز علمی کاربردی شهرداری توسعه خدمات اجتماعی و فرهنگی است
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم گفت: رویکرد مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم از رشته‌های عمرانی به سمت خدمات اجتماعی و فرهنگی سوق داده شده و رشته‌های گردشگری و نخستین رشته تاکسیرانی کشور در این راستا ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مصطفی ملایی در نشست خبری با بیان اینکه از مهر ماه سال 96 عهده دار مسؤولیت مرکز علمی کاربردی شهرداری قم شده است، بیان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند که دانشگاه ها باید به پنجه کارآمد نظام تبدیل شوند و ماموریت دانشگاه های علمی کاربردی مهارت افزایی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست برای مرکز علمی کاربردی شهرداری قم سند راهبردی تدوین شد که بر اساس سند راهبردی شهرداری است، یادآور شد: بر اساس این سند مرکز علمی کاربردی شهرداری قم باید به مرکزی پیشرو، فعال کارآمد موثر و سرشار از هویت انقلاب اسلامی و ایرانی در بین مراکز علمی کاربردی تبدیل شده و به نیازهای شهرداری و شهر پاسخ لازم را ارائه دهد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم با اشاره به اینکه در بدو آغاز فعالیت 207 دانشجو داشتیم گفت: اکنون با گذشت 4 ترم تعداد دانشجویان دانشگاه 5 برابر شده و به هزار و 30 دانشجو رسیده است و در حال حاضر 206 نفر از کارمندان شهرداری در این مرکز در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به سیاست های مرکز علمی کاربردی شهرداری قم یادآور شد: پیشرو در ارائه خدمات نوین و با کیفیت آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و کارآفرینی، فعال در پژوهش های کاربردی و آموزش های کوتاه مدت، ضمن خدمت، حضوری و مجازی، توانمند در تعلیم و تربیت منابع انسانی ماهر و کارآفرین مورد نیاز شهرداری، شهر و کشور، موثر در تحقق سند 1414 شهرداری کلانشهر قم، محیطی پرنشاط سرشار از هویت اسلامی-انقلابی و ایرانی، برخوردار از نظام‌های آموزشی، پژوهشی و مدیریت کارآمد و مجهز شدن به کاملترین امکانات فنی، مهندسی و آزمایشگاهی از جمله ویژگی‌هایی است که در سند راهبردی به آن تاکید شده است.

ملایی راه اندازی نخستین مرکز نوآوری گردشگری کشور، راه اندازی دفتر کارآفرینی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف کارآفرینی و نخستین طرح کسب و کار نویسی حوزه کارآفرینی را از جمله اقدامات صورت گرفته دانست و خاطرنشان کرد: اساس برنامه های دانشگاه کارآفرینی بوده است و در هر رشته یک گروه تشکیل دادیم که انجمن‌ها زیرمجموعه این گروه‌ها تشکیل شده‌اند که در تحقق کارآفرینی نقش بسیار مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم بدهکاری داشت بیان کرد: در حال حاضر بدهی ها تسویه شده و اقتصاد مجموعه در شرایط خوبی است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم تجلیل از دانشجویان ممتاز و نمونه، اجرای برنامه های فرهنگی، را مورد توجه قرار داد و گفت: رویکرد مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم از رشته‌های عمرانی به سمت خدمات اجتماعی و فرهنگی سوق داده شده و رشته‌های گردشگری و نخستین رشته تاکسیرانی کشور در این راستا ایجاد شده است.

نظر شما