مدیرکل تعزیزات حکومتی قم:‌

رسیدگی به۶۶۰ پرونده قاچاق کالا و ارز در قم/نظارت مستمر بازرسان در بازار

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۰:۳۹:۵۹
کد خبر: ۹۳۳۰۱۳
رسیدگی به۶۶۰ پرونده قاچاق کالا و ارز در قم/نظارت مستمر بازرسان در بازار
مدیرکل تعزیزات حکومتی قم گفت: قاچاق کالا تهدید اصلی تولید کشور است و از این رو اجازه این امر را نخواهیم داد و از ابتدای امسال تاکنون ۶۶۰ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی ریاضی با اشاره به نظارت ها و بازرسی ها از مراکز عرضه کالا گفت: تامین ارزاق و بازرسی و نظارت بر ارائه کالا و خدمات در این استان به صورت روزانه پیگیری می‌شود و از سوی دیگر در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

مدیرکل تعزیزات حکومتی قم گفت: تمامی بازرسی ها به صورت مستمر برای کنترل بازار طی سه شیفت از سوی دستگاه های متولی در استان انجام می شود و اجازه سو استفاده داده نمی شود.

وی گفت: با تمام تلاش های صورت گرفته، استان قم در رده پایین ترین استان ها از نظر نرخ تورم قرار گرفت و این یعنی که قیمت کالا و خدمات در قم نسبت به سایر استان‌ ها در پایین‌ ترین حد قرار دارد.

ریاضی تاکید کرد: این سازمان در حوزه کالا و خدمات، وظیفه مقابله با گران فروشی، کم فروشی، تخلف، عرضه خارج از شبکه، اختفا وامتناع از عرضه کالا  و همچنین عدم درج کالا را به عهده دارد که با نهایت دقت نظارت خواهد داشت.

مدیرکل تعزیزات حکومتی قم با اشاره به نظارت ها و پرونده های تخلف گفت: از ابتدای سال تا کنون ۶ هزار و ۵۰۰ پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات در استان به سازمان تعزیرات حکومتی واصل شده است.

وی گفت: به بیش از ۹۸ درصد از این پرونده‌ها تا کنون رسیدگی شده که معادل ۲۰۴ میلیارد ریال برای متخلفات جریمه تعیین شده است.

ریاضی با اشاره به مباحث قانونی گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارزش همواره بر اساس قانون عمل کرده ایم و علاوه بر ضبط کالای قاچاق مکشوفه و محکومیت متهمان، وسایل نیز به مفع دولت ضبط خواهد شد.

وی گفت: قاچاق کالا تهدید اصلی تولید کشور است و از این رو اجازه این امر را نخواهیم داد و از ابتدای امسال تاکنون ۶۶۰ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده‌ است.

مدیرکل تعزیزات حکومتی قم بیان داشت: از این موارد ۱۳۶ میلیارد ریال محکوم شده اند و ۲۰ دستگاه وسیله نقلیه حمل کننده قاچاق در استان قم نیز به نفع دولت ضبط شد.

 

023

نظر شما