حجت الاسلام نوبخت خبرداد

رونمایی از ۲۰۷ اثر پژوهشی جدید جامعه المصطفی (ص) در هفته پژوهش

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۰:۵۱:۴۸
کد خبر: ۹۳۵۰۴۲
رونمایی از ۲۰۷ اثر پژوهشی جدید جامعه المصطفی (ص) در هفته پژوهش
مسؤول بخش انتشارات جامعه المصطفی(ص) از رونمایی از ۲۰۷ اثر پژوهشی جدید این مرکز در هفته پژوهش خبرداد و گفت: این آثار از ابتدای سال ۹۷ تا پایان سال ۹۷ توسط پژوهشگران المصطفی تولید شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام مصطفی نوبخت در گفتگو با خبرنگاران که به مناسبت هفته پژوهش در ساختمان مرکزی جامعه المصطفی در قم برگزار شد، با اشاره به آخرین آثار تولیدی پژوهشی المصطفی ابراز کرد: نزدیک به 44 هزار اثر از سال 90 تا به امروز تولید شده است که شامل 30 هزار مقاله بوده و بقیه هم کتاب است.

دبیر هفته پژوهش جامعه المصطفی العالمیه(ص) افزود: کرسی های برگزار شده ما تا به حال 19 مورد بوده است و 85 انجمن علمی داریم که متشکل از خود دانش پژوهان هر منطقه و کشورها هستند و تا به حال 127 همایش توسط مراکز داخلی و خارجی ما برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با فعالیت های پژوهشی دیگر المصطفی(ص) ابراز داشت: 2800 نشست، 500 کارگاه علمی و 50 مورد فرصت مطالعاتی از جمله دیگر برنامه های معاونت پژوهش است.

حجت الاسلام نوبخت با بیان این که فعالیت های المصطفی در عرصه پژوهش منحصر در تولید آثار و نشست های علمی نمی‌شود، گفت:ما تفاهم نامه هایی با عنوان مشارکت در پژوهش داشته ایم که نزدیک به 50 مورد بوده و 187 مورد هم در برگزاری همایش های مختلف منطقه ای، ملی و بین المللی مشارکت داشته ایم.

وی با اشاره به این که بخش عمده ای از آثار جامعه المصطفی(ص) به 25 زبان زنده دنیا کتاب تولیده شده است، گفت: با توجه به این که المصطفی در 60 کشور دنیا نمایندگی فعال دارد، بخشی از این آثار در کشورهای مختلف ترجمه و منتشر شده است که اتفاقا با استقبال خوبی هم مواجه شده است که این میان می‌توان به ترجمه قرآن، نهج البلاغه و آثار بزرگانی از جمله رهبر معظم انقلاب اشاره کنیم.

مسؤول بخش انتشارات جامعه المصطفی(ص) در ادامه خاطرنشان کرد: ما از ابتدا تا انتهای سال 97 بیش از 200 اثر داشتیم که که در این هفته رونمایی خواهیم کرد که میزان دقیق آنها 207 عدد است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های پژوهشی در بخش طلاب اهل سنت نیز خاطرنشان ساخت: آموزش اهل سنت المصطفی(ص) نوپا است و تدوین متون نیز متناسب با همان است و با هماهنگی مجتمع مذاهب گرگان که امروز بیش از  هزار طلبه از اهل سنت دارد و همچنین اداره کل تدوین متون درسی که در پژوهشگاه مستقر است اقدام به تألیف متون درسی متناسب با مخاطبان اهل سنت کرده ایم.

نظر شما