زنگ‌ پژوهش در قم به صدا درآمد

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۳:۰۷:۲۸
کد خبر: ۹۳۶۲۰۸
زنگ‌ پژوهش در قم به صدا درآمد
زنگ پژوهش روز شنبه در آستانه هفته پژوهش و فناوری، طی آیینی با حضور بهرام سرمست استاندار قم و مسئولان اداره کل آموزش‌وپرورش در هنرستان کار و دانش حضرت زهرا (س) قم به صدا درآمد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم ، مدیرکل آموزش‌وپرورش قم در این آیین با اشاره به جایگاه و رتبه‌های برتر پژوهشی فرهنگیان و دانش آموزان استان در سطح کشور اظهار داشت: فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفته در حوزه آموزش‌وپرورش قم بسیار گسترده، عملیاتی و عینی است.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام، پژوهش و تحقیق را از ارکان اصلی آموزش استان دانست و افزود: موضوع اقدام پژوهی و پژوهش‌های میدانی را به‌خوبی در سطح مدارس استان شاهد هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم نگاه پژوهشی را در امر مطالعه دروس بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: پژوهش تاثیر بسزایی در تقویت بنیه علمی و فکری و همچنین رسیدن به یافته‌های علمی دارد.

شیخ‌الاسلام، آموزش و درس خواندن مبتنی بر درک و فهم را شروع یک پژوهش عنوان کرد و گفت: آموزش‌وپرورش قم بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش کشور در خصوص پژوهش اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی کسب رتبه اول و دوم دانش آموزان قمی در کنکور فنی و حرفه‌ای را نشانگر توجه جدی به امر پژوهش در این استان دانست و گفت: معلمان استان با شاخص‌های علمی تدریس می‌کنند، و هیچ اعتقادی به آموزش به شیوه تئوری و حفظ کردن نداریم.

وی همچنین رویکرد علمی و پژوهشی را برای مدیریت دقیق و حساب‌شده کشور ضروری دانست و افزود: بر اساس نظر کارشناسان داشتن آمار و اطلاعات دقیق و همچنین برنامه و نظارت سه عامل مهم در مدیریت نوین است.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ قم نیز در این آیین با اشاره به وجود ۵۹ هزار و ۴۹۸ دانش آموزان در این ناحیه افزود: از این تعداد چهار هزار و ۱۱۸ تن در مدارس فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

رضا رکن‌آبادی، عمده‌ترین فعالیت‌های پژوهشی این ناحیه را در حوزه‌های پوشاک و گرافیک دانست و بابیان اینکه دانش آموزان خلاق و مستعد با کمترین ابزار و امکانات لازم موفق به ثبت اختراع خود می‌شوند، گفت: معلمان این ناحیه آموزشی نیز کارهای پژوهشی شایسته و قابل‌تحسینی را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به حضور ۵۲۴ معلم پژوهنده در ناحیه ۲ آموزش‌وپرورش قم اضافه کرد: این تعداد در طرح کشوری نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان (نماد) برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شرکت کردند که مقاله اقدام‌ پژوهی ۱۸ تن از آن‌ها به‌عنوان برتر انتخاب و در قالب کتابی چاپ‌شده است.

وی یادآور شد: طرح مذکور در قم به‌صورت آزمایشی در ناحیه ۲ اجراشده است.

همچنین در این آیین فرشته روشنایی مدیر هنرستان حضرت زهرا ناحیه ۲ آموزش‌وپرورش قم به‌عنوان معلم پژوهنده برتر موردتقدیر قرار گرفت.

۲۴ تا ۳۰ آذرماه به‌عنوان هفته پژوهش و فناوری نام‌گذاری شده و شعار امسال این هفته، «پژوهش اثربخش، ارزش‌آفرین و رونق تولید» است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز