تحصیل ۲۰ هزار طلبه ایرانی و غیر ایرانی در جامعه الزهرا(س)

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۰:۱۹:۵۱
کد خبر: ۹۳۶۵۷۹
تحصیل ۲۰ هزار طلبه ایرانی و غیر ایرانی در جامعه الزهرا(س)
مدیر جامعه الزهرا (س) گفت: 20 هزار طلبه ایرانی و غیر ایرانی در جامعه الزهرا تحصیل می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام سید محمود مدنی، از اجرای طرح تربیت مدرس در بخش آموزش خبر داد و اظهار کرد: طرح تربیت مدرس در بخش آموزش جامعه الزهرا(س) در پنج رشته در حال انجام است و در سایر رشته ‌ها نیز فعالیت ها با افزایش روبرو می شوند.

وی با بیان اینکه 16 نشریه داخلی از گروه های علمی و آموزشی در معاونت آموزش و گروه های علمی و پژوهشی در معاونت پژوهش در حال انتشار است و سه نشریه نیز برای پژوهشی شدن کاندیدا شده‌اند،  از اجرای طرح شمیم خبر داد و گفت: طرح شمیم توسط معاونت فرهنگی - تبلیغی جامعه الزهرا(س) در مدارس اجرا می شود.

مدیر جامعه الزهرا (س) گفت: براساس تدبیر مسوولان آموزش و پرورش، طرح شمیم یکی از موفق ترین برنامه های اجرایی در سطح مدارس است.

وی از تحصیل بیش از 20 هزار طلبه ایرانی و غیر ایرانی در جامعه الزهرا(س)خبر داد و گفت: 2 هزار و 300 دانش آموز در مدرسه هدی تحصیل می‌کنند و هزار کودک نیز در مهد کودک این موسسه نگهداری می‌شوند.

مدیر جامعه الزهرا(س) از برگزاری دوره تربیت پژوهشگر و محقق در جامعه الزهرا (س) خبر داد و بیان کرد: تربیت مترجم در دو رشته، تربیت مشاور، تربیت پاسخگویی به سؤالات فقهی و عقیدتی و تربیت مبلغ نیز در این نهاد آغاز شده است.

وی با اشاره به بی مهری هایی که در تخصیص بودجه به جامعه الزهرا (س) صورت می گیرد، گفت: بودجه جامعه الزهرا(س) چون در سرفصل آموزشی تعریف نشده مورد بی‌ مهری قرار می‌گیرد و سال گذشته تنها موفق به دریافت ۴۷ درصد از بودجه شدیم.

مدنی با اشاره به انتظاراتی که از دولت در تخصیص بودجه به این نهاد وجود دارد، گفت: انتظار داریم که ضمن تقویت همه دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و مجموعه‌های وابسته به علوم، به مجموعه هایی مانند جامعه الزهرا نیز که بر اساس معیار علمی و دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کنند، توجه شود.

مدیر جامعه الزهرا(س) در ادامه به تشکیل کانون ‌های فارغ التحصیلان در شهرها اشاره کرد و گفت: با تشکیل این کانون ها ارتباط با فارغ التحصیلان افزایش پیدا می کند.

وی به ظرفیت بالای فارغ التحصیلان این نهاد علمی در خارج از کشور اشاره و بیان کرد: فارغ التحصیلان در خارج از کشور ظرفیت بالایی دارند و در این راستا برنامه ‌هایی در لبنان و هندوستان اجرا شده و برای سایر کشورها نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

حجت الاسلام مدنی گفت: در نظر داریم که با تأمین بودجه در کشورهای جنوب شرق آسیا نیز همایش برگزار کنیم.

 

نظر شما