حجت الاسلام والمسلمین عظیمی فر :

برگزاری همایش هایی با محوریت علوم قرآنی و فقه القرآن ضرورت دارد

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۰۴:۲۰:۳۴
کد خبر: ۹۳۷۰۰۶
برگزاری همایش هایی با محوریت علوم قرآنی و فقه القرآن ضرورت دارد
دبیر همایش ملی دیدگاه های قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی از استقبال گسترده مراکز علمی کشور از این همایش خبرداد و گفت: تلاش می کنیم همایش های فقه القرآن به تکیه بر دیدگاه های مراجع عظام تقلید، هر دو سال یک بار برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین عظیمی فر در نشست خبری که به مناسبت برگزاری «همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی» در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان این که منبع تمام علوم اسلامی قرآن است، گفت: قرآن مثل خونی در رگ علوم معنوی از جمله فقه و کلام و تاریخ و عرفان و اخلاق است.

دبیر همایش ملی دیدگاه های قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی خاطرنشان ساخت: اصولا ما اگر مقامی برای اهل بیت(ع) قائل هستیم چون کلام و اخلاق و سخنان آنها برگرفته از قرآن است و اهل بیت(ع) تنها کتابی که به عنوان منبع هدایت بشر معرفی کردند، قرآن بوده است.

وی با بیان این که برگزاری همایش ها و فعالیت های قرآنی به شکل های مختلف اهمیت زیادی دارد، ابراز داشت: هدف ما از برگزاری این همایش اولا این بود که ما به عنوان یک دانشگاه قرآنی یکی از وظایف مان معرفی متن علمی و منبع علمی به جامعه تحقیقاتی کشور و به ویژه حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین عظیمی فر افزود: در حقیقت هدف اول ما از برگزاری این همایش معرفی کتاب «المدخل فی التفسیر» است که حاوی آراء و اندیشه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل‌لنکرانی است و هدف دیگر راه اندازی موجی تحقیقاتی در مباحث علوم قرآنی و تفسیری در فضای علمی کشور اعم از دانشگاه و به ویژه حوزه است.

وی عنوان کرد: فکر می‌ کنم پیش از برگزاری همایش در این قضیه موفق بوده ایم چون بیش از 350 مقاله ارزشمند به دبیرخانه همایش رسیده و نشست های متعدد علمی در استان های متفاوت و مختلف کشور برگزار شده است که در ایجاد یک موج تحقیقاتی قرآنی بسیار مؤثر بوده است.

رییس مرکز تخصصی تفسیر ائمه اطهار(ع) با اشاره به اقبال دانشمندان علوم قرآنی و تفسیری از این همایش گفت: هدف سوم زمینه سازی و تمهید مقدماتی برای برگزاری یک سلسله های همایش های بین الملی در دیدگاه های فقه القرآنی و قرآنی بزرگان حوزه علمیه است.

وی با بیان این که این گونه همایش ها از سوی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در آینده نیز برگزار می‌شود، گفت: ما کار را با کتاب «المدخل فی التفسیر» آغاز کرده ایم و امیدواریم بتوانیم هر دو سال یک مرتبه حداقل در مباحث قرآنی از مراجع بزرگوار چنین همایش هایی برگزار کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز