معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم:

نرخ بیکاری استان قم رو به کاهش است

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۲۳:۳۲:۱۸
کد خبر: ۹۳۷۰۰۹
نرخ بیکاری استان قم رو به کاهش است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان این که نرخ بیکاری استان رو به کاهش و حداقل ثابت است، گفت: رویکرد ما حداقل تثبیت اشتغال بوده و معتقدیم اشتغال در سایه تولید و رونق بخشی به واحدهای اقتصادی صورت می‌ گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهرداد غضنفری با اشاره به جهت گیری اقتصادی شعارهای ابتدای سال که توسط رهبر معظم انقلاب بیان می‌ شود، اظهار داشت: پیوست مسائل اقتصادی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز وجود دارد و لازمه تحقق امور اقتصادی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: در سال رونق تولید در این راستا مدیریت استان و دستگاه های اجرایی استان تکالیفی را برای خود در قالب اسنادی که تنظیم و مشخص کرده اند که از جمله آنها سند سرمایه گذاری واشتغال استان و برنامه های اقتصاد مقاومتی است.

وی عنوان کرد: ما با بررسی اسناد بالادستی و آسیب شناسی در استان خلأهای حوزه اقتصادی را احصاء کردیم و هفت راهبرد و حدود 30 برنامه برای دستگاه های اقتصادی استان تکلیف معین کردیم که ذیل این راهبردها و برنامه ها نیز اسنادی تنظیم و ابلاغ شده است.

غضنفری با بیان این که نرخ بیکاری استان رو به کاهش و حداقل ثابت است، گفت: رویکرد ما حداقل تثبیت اشتغال بوده و معتقدیم اشتغال در سایه تولید است و تولید هم نیازمند رونق بخشی به مسائل اقتصادی است که از جمله آنها بازگردادن واحدهای تعطیل، ارتقای ظرفیت واحدهای موجود و احداث شهرک های تخصصی بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای اصلی این بوده که فرصت های سرمایه گذاری در استان را مشخص کردیم که در این زمینه 83 فرصت سرمایه گذاری در بخش های مختلف معین کردیم و یک کار جدیدی که در استان قم در حوزه اقتصاد شروع شده این است که در صددیم این فرصت های سرمایه گذاری را به مجوزهای بی نام تبدیل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تصریح کرد: در این صورت سرمایه گذار از مسیری کوتاه و بروکراسی و کارهای اداری مستقیما وارد انتخاب فرصت های اقتصادی می‌ شود که تا کنون 12 فرصت تبدیل به مجوز بی نام شده وبرخی از سرمایه گذاران هم اعلام آمادگی کرده اند و ابتدای سال 99 برخی از این سرمایه گذاران معرفی خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز