رونمایی از پوستر فراخوان عکس «قم، شهر من»

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۴:۰۳:۱۳
کد خبر: ۹۴۰۸۳۲
رونمایی از پوستر فراخوان عکس «قم، شهر من»
مراسم رونمایی از پوستر از پوستر فراخوان عکس «قم، شهر من» در حاشیه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پوستر فراخوان عکس «قم، شهر من» با حضور حسن مالکی‌نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، حجت‌الاسلام حسن هنرمند مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، سید مهدی سیدین‌نیا رئیس حوزه هنری استان و ... در حاشیه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم برگزار شد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری و حوزه هنری قم با هدف ترغیب عکاسان این استان به فعالیت در فضاهای شهری با موضوع «شهر قم» فراخوان عکس «قم، شهر من» را انجام داده که این کار در واقع کنکاشی است به قصد دیده شدن تصاویری که نمایشگر قمِ امروز باشد و به بینندگان تصویری فراتر از کلیشه‌ی ارائه شده از شهر را بدهد.

«فضاهای شهری از قبیل فضاهای عمومی تا بناهای شخصی، بافت‌های شهری، محله‌ها، نمای ساختمان‌ها، خیابان‌ها و سازه‌های شهر قم و ...»، «هویت شهری نسبت قمِ امروز با گذشته‌ی شهر، زیست شبانه در شهر قم، مشاغل، اماکن مذهبی و غیر مذهبی، بازارهای روز، آیین‌ها و مراسم‌هایی که مشخصه شهروندان قمی است و ... » و همچنین «فرهنگ شهروندی از قبیل چالش‌های زندگی و سکونت در قم امروز، معضلات شهروندی و ...» ازجمله موضوعات فراخوان عکس «قم، شهر من» است.

در فراخوان عکس «قم، شهر من» تاکید شده که هر عکاس می‌تواند ۱۵ اثر به نشانی ایمیلshahreman.pic@gmail.com ارسال نماید و عکس‌ها می‌بایست موقعیت موجود شهر قم را به نمایش بگذارند و همچنین ویرایش عکس تا حدی مجاز است که به سندیت آن خدشه‌ای وارد نکند.

ضمنا عکس‌های ارسالی می‌بایست حداکثر ۵۰۰ کیلوبایت حجم و فرمت Jpeg داشته باشند که پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر به نمایشگاه، فایل عکس در ابعاد مطلوب برای چاپ مطالبه می‌شود.

برگزارکنندگان فراخوان عکس «قم، شهر من»، ارسال‌کننده عکس را صاحب اثر می‌دانند، عکس باید با نام و نام خانوادگی عکاس و شماره عکس(مثل ahmadahmadi۱، ahmadahmadi۲ ، ...) نام‌گذاری شود و همچنین عکاسان می‌بایست به همراه ارسال عکس، شماره تلفن همراه خود را در متن ایمیل ارسالی درج کنند.

روز دوشنبه، سی‌اُم دی‌ماه ۹۸ مهلت ارسال آثار در این فراخوان است و ازجمله مزایای شرکت در آن، به نمایش در آمدن آثار در قالب نمایشگاه در شهر قم و یا دیگر شهرها و همچنین صدور گواهی حضور در هر نمایشگاه برای صاحب اثر عکس است.

ضمنا از ۶ نفر صاحبان آثار برتر(در هر بخش موضوعی ۲ نفر) تقدیر می‌شود و هدیه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان نیز برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است.

یکی دیگر از مزایای حضور در این فراخوان، انتشار آثار با درج نام صاحب اثر در محصولات فرهنگی مرتبط از قبیل انتشارات، تابلوهای شهری و ... است و امکان شرکت در کارگاه‌های تخصصی با حضور اساتید صاحب نام در حوزه موضوعات شهر و شهروندی نیز وجود دارد.

گفتنی است، کارگاه‌هایی نیز با هدف استفاده از تجربیات عکاسان مطرح و موفق کشور به منظور آشنایی با تجربیات شخصی آنها و به شکل نشست تئوری و تور عکاسی برای شرکت کنندگان در این فراخوان برگزار می‌شود.

 

نظر شما