مردم قم از ابتدای سال ۴۵ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد کمک کرده اند

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۰۹:۰۴:۰۷
کد خبر: ۹۴۲۵۵۵
مردم قم از ابتدای سال ۴۵ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد کمک کرده اند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم از دریافت ۴۵ میلیارد تومان کمک مردمی از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آذر ماه خبرداد و گفت: حتی یک ریال از کمک های مردمی برای غیر مددجویان هزینه نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، اکبر میرشکار در ارائه گزارشی از فعالیت های9 ماه گذشته کمیته امداد قم اظهار داشت: اعتماد مردم به این مجموعه افزایش پیدا کرده و با وجود مشکلات اقتصادی و تورم الحمدلله نیت خیر مردم نسبت به نیازمندان افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم در ادامه از افزایش 46 درصدی درآمد این مجموعه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و گفت: مردم عزیز ما چیزی بالغ بر 45 میلیارد تومان در 9 ماه امسال کمک کرده اند که توانسته گره گشایی هایی از زندگی نیازمندان داشته باشد.

وی ارائه گزارش دقیق از سوی مسؤولان به مردم برای شفاف سازی اذهان را امری ضروری دانست و افزود: آمارهای ما کاملا دقیق و مستند است و تمام ارقامی که اعلام می‌ شود همراه با سند و مدرک است؛ در حال حاضر 22 هزار و 489 خانواده تحت حمایت مستمر داریم که از این تعداد 20 هزار و 520 خانواده مستمری بگیر هستند و در طی این 9 ماه بیش از 43 میلیارد تومان به این افراد مستمری پرداخت کرده ایم.

میرشکار با بیان این که مجموعه افراد تحت پوشش این مرکز بیش از 39 هزار نفر هستند، عنوان کرد: با وجود تورم و افزایش هزینه های خانوارها، در دو سال گذشته رشد قابل توجهی در پرداخت مستمری به نیازمندان داشته ایم تا جایی که به یک خانواده نیازمند زیر پوشش کمیته امداد حدود 272000 تومان، خانواده دو نفره حدود 481000 تومان، خانواده سه نفر  648000 تومان، خانواده چهار نفره 837000  تومان و خانواده پنج نفر به بالا حدود 937000 تومان از طریق کمیته امداد در صندوق امداد ولایت واریز می‌ شود.

وی با اشاره به این که در مقایسه با سال 95 میزان پرداخت مستمری به نیازمندان حدودا چهاربرابر شده است، گفت: با بودجه ای که دولت خواهد داد برای سال 99 افزایش بیشتری هم در پرداخت خواهیم داشت.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم تصریح کرد: چیزی حدود 56 میلیارد تومان علاوه بر مستمری، مبلغی است که به خانواده های مستمری بگیر خدمات داده شده است؛ همچنین 580 نفر سالمند داریم که برای آنها در طی این 9 ماه 100 میلیون تومان هزینه شده است و 986 کودک زیر شش سال در خانواده های مستمری بگیر داریم که به این ها نیز ماهیانه 100000 تومان به عنوان کمک تغزیه ای واریز می‌ کنیم.

وی با اشاره به خدمات این اداره کل به نیازمدان در حوزه درمان یادآور شد: در طول این 9 ماه عددی بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون تومان مبلغ فرانشیز درمان پرداخت کرده ایم؛ همچنین 1213 از کل افراد تحت پوشش کمیته امداد، درگیر یک بیماری صعب العلاج و پرهزینه هستند که این ها توسط حوزه درمان مورد نگاه ویژه قرار گرفته اند و برای آنها در سال جاری بیش از 253 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم خاطرنشان ساخت: 523 نفر از 5 تا 15 میلیون ودیعه مسکن دریافت کرده اند و علاوه بر آن 1557 خانواده هم از اجاره ماهیانه برخوردار هستند و هر ماه بین 200 تا 300 هزار تومان اجاره دریافت می‌ کنند که بخشی دولتی و بخشی هم از محل اعتبارات مردمی است.

وی ضمن قدردانی از مردم عزیز قم در پرداخت کمک های مردمی، یادآور شد: خدا را شاهد می‌ گیریم که یک ریال از مبالغی که از مردم دریافت می‌ کنیم در هیچ راهی غیر از نیازمندان هزینه نمی شود، در چشم اندازی که برای کمیته امداد تعریف کرده ایم، توجه ویژه ای به کمک های مردمی شده است که هر مسجدی پایگاه کمک رسانی به نیازمندان شد و تشکیل پرونده نیز درمساجد انجام بشد.

وی توزیع اقلام مورد نیاز از جمله کیف و کفش برای دانش آموزان نیازمند و همچنین توزیع بیش از دو تن گوشت گرم در بین خانواده های نیازمند را از جمله دیگر فعالیت های کمیته امداد قم دانست و عنوان کرد: شاید فکر کنید که کمک های کمیته های امداد به این 20 هزار خانواده محدود شود در حالی که غیر از این تعداد 38 هزار و 800 نفر به دفاتر ما مراجعه و درخواست کمک کرده اند که 9 میلیاد و 600 میلیون تومان از محل کمک های مردمی قم برای این تعداد هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با اشاره به این که در طی این 9 ماه چیزی حدود 190 درخواست ثبت شده در سیستم داریم، گفت: در مدت مشابه سال گذشته درخواست هایی که صورت گرفته 22 هزار و 800 نفر بوده ولی امسال 69 درصد رشد داشته ایم که اوج مشکلات مردمی را نشان می‌ دهد.

وی ابراز داشت: در سه ماهه پایان سال طرح حامی برای فرزندان یتیم و محسنین آغاز شده و در مدت یک ماه 2200 حامی جذب شده اند و تا یک ماه آینده انشاءالله نگرانی از این بابت نخواهیم داشت و درخواست ما از همه نهادها این است که جلوی سرچشمه های فقر و نیازمندی گرفته شده تا ریشه فقر و بیکاری و طلاق خشکانده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز