رئیس جمهور در پیامی به همایش آموزگار فقاهت:

حوزه علمیه در تکمیل و تکامل خود وام‌دار شخصیت‌هایی از جمله آیت‌الله محقق داماد است

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۰۹:۵۹:۰۴
کد خبر: ۹۴۴۵۳۸
حوزه علمیه در تکمیل و تکامل خود وام‌دار شخصیت‌هایی از جمله آیت‌الله محقق داماد است
رییس جمهور ضمن تجلیل از خدمات علمی و فقاهتی آیت الله العظمی محقق داماد تأکید کرد که حوزه علمیه در تکمیل و تکامل خود وام‌دار شخصیت هایی از جمله آیت‌الله محقق داماد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» در پیامی به همایش الگوی فقاهت ویژه نکوداشت مقام علمی مرحوم آیت الله «سید محمد محقق داماد(ره)» که از پیش از ظهر امروز(پنجشبه 12دی) در سالن همایش های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قم آغاز شده است، با تأکید بر این که حوزه علمیه قم پایگاه سترگ فقاهت و تحقیقات اسلامی است، گفت: این حوزه در تکمیل و تکامل خود وام دار مرحوم آیت الله حائری یزدی و افراد برجسته ای از جمله آیت الله العظمی بروجردی و ایت الله العظمی محقق داماد است.

 

رییس جمهور ابراز داشت: تربیت علمی و روحی شاگردان، فقیه پروری، ترمکز بر تدریس وموشکافی در آیات و روایات از ویژگی های اخلاقی و علمی او بود.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ایشان گرچه مرجع تقلید نبود ولی مرجع تحقیق بود و کرسی تدریسش ملجأ فضلای زرشناس حوزه علمیه قم بود؛ رویکرد عقل گرا به علم اصول و توجه به جنبه مقدمی علم اصول بر خلاف دیدگاهی که دانش اصول را اصالت و موضوعیت می‌ بخشید از جمله مبانی تأثیر گذار استاد فرزانه ما بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که روش تدریس وی در میان فضلای آن دوره بسیار قابل توجه بود، گفت: ایشان به حق بدیع و مجتهد پرور بود؛ گرچه به تألیف دست نبرد ولی شاگردان بزرگی پرورش داد که امروز ستارگان آسمان مرجعیت و فقاهت شیعه هستند و آثار ماندگار علمی ازآن بزرگوار به دست شاگردانشان تدوین شده است.

وی افزود: خدمات شاگردان برجسته ایشان که برخی از آنها امروز سکان دار مرجعیت هستند و دو فرزند برومند ایشان که چهره های روشن گر حوزه و دانشگاه می‌ باشند حیات و تدوام یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از درگاه احدیت برای آن استاد فقاهت علو درجات و برای حوزه های علمیه تبیین محاسن کلام نور خاندان عصمت و کمک به تحقق آرمان های بلند اسلامی تحت عنایات ویژه حضرت ولی عصر(عج) را مسألت دارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز