ترور سردار سلیمانی، نقض آشکار حقوق بشر بود

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۱۳:۵۶:۳۸
کد خبر: ۹۴۵۵۰۲
ترور سردار سلیمانی، نقض آشکار حقوق بشر بود
مجمع استانی قم، در بیانیه‌ای اقدام تروریستی و جنایت‌کارانه آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این بیانیه تصریح شده که مسئولان کشور ضمن توجه به احساسات به حق مردم در شهادت سردار سلیمانی در تصمیم‌گیری‌های خود، اقدامات سنجیده و عقلانی را با تآکید بر حفظ رویکرد ضد جنگ و در جهت حفظ صلح و امنیت منطقه مد نظر قرار خواهند داد.

متن کامل این بیانیه را می‌خوانیم:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

خبر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی اقدام تروریستی و جنایتکارانه دولت آمریکا خشم و تاثر مردم شهید پرور و صلح‌طلب ایران اسلامی و ملت‌های آزادی‌خواه را برانگیخته است.

ایشان در سالیان دراز خدمت به عنوان یک الگوی مقاومت و پایمردی و چهره‌ ملیِ فراتر از منازعات سیاسی، خدمات گسترده و رشادت‌ها و جانفشانی‌های بسیاری چه در دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از فرماندهان بزرگ جبهه های نبرد حق علیه باطل و چه در مقابله با گروه‌های تروریستی نظیر داعش به منصه‌ ظهور رساند.

ملت‌ بزرگ ایران و سایر ملت‌های منطقه هرگز این رشادت‌ها در راه حفظ امنیت و حاکمیت اسلامی را از یاد نخواهند برد و نام این سردار بزرگ اسلام همواره بر صفحه تاریخ این سرزمین‌ها جاودانه خواهد ماند.

شهید حاج قاسم سلیمانی سرداری بود که در این لباس مقدس هرگز جز به منافع ملی و حفظ امنیت و عزت اسلامی ایران اسلامی و ملتهای مسلمان نیندیشید و با بصیرتی مثال زدنی از چارچوب وظایف و ماموریت‌هایش، خود را فراتر از دسته بندی‌های سیاسی حفظ کرد و همچون یک مبارزی بصیر در تراز انقلاب اسلامی خدمتگزار امنیت کشور و عزت ایران بود.

او سربازی وفادار به ولایت، سرداری بی‌نظیر در میدان نبرد و انسانی شریف و خاضع و ساده زیست در زندگی شخصی بود.

اقدام جنایتکارانه دولت ترامپ با نقض قواعد شناخته‌شده بین‌المللی و نقض حاکمیت دولت عراق در جهت توسعه تنش و آتش افروزی در منطقه، به شهادت جمعی از فرماندهان نظامی عراقی و از جمله شهید مجاهد ابومهدی المهندس انجامید و خشم و انزجار مردم مسلمان عراق را برانگیخت.

اگرچه دولت ترامپ با ارزیابی نادرست از اوضاع ایران و با هدف برهم زدن امنیت و آرامش کشور مرتکب خطایی راهبردی شد اما این جنایت بزرگ برخلاف اهداف مرتکبان آن به ایجاد وحدت و همدلی در بین احاد امت اسلامی در مقابله با تجاوز و مداخله خارجی انجامیده است.

مسئولان کشور ضمن توجه به احساسات و قلبهای جریه دار شده ملت ایران در به شهادت رسیدن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در پاسخ گویی به این اقدام متجاوز کارانه تصمیم‌گیری‌های قاطعانه و کوبده خود را اتخاذ خواهند کرد و دشمن زبون را برای همیشه سر جای خود خواهند نشاند.

همچنین پر واضح است که اقدام جنایتکارانه آمریکا که به هیچ وجه از نظر قوانین بین‌المللی قابل توجیه نیست فرصت استفاده از مجامع بین‌المللی جهت تقبیح جهانی رفتار دولت یاغی آمریکا را فراهم آورده است.

امروز گرچه سردار سلیمانی به هم‌رزمان شهیدش پیوست ولی آرمان او که حفظ تمامیت ارضی، امنیت و عزت کشورهای اسلامی و مقابله با تفکر مرتجع و خشونت محور اسلام داعشی بود برای همه ما باقی است و قطعا راهش توسط جوانان غیور این مرز و بوم ادامه خواهد داشت.

مجمع استانی سازمان های مردم نهاد قم ضمن عرض تسلیت شهادت این سردار بزرگ از مسئولان کشور می‌خواهد با سرلوحه قرار دادن حفظ عزت اسلامی و منافع ملی ایران عزیز، پاسدار آرمان‌های این شهید والا مقام و همه شهدای بزرگوار کشورمان باشند و پاسخ اقدام خصمانه آمریکا را با استفاده از تمامی ظرفیت ها بطور قاطع و پشمان کننده بدهند.

باشد که بزرگداشت سردار بزرگ ملت ایران اسلامی بیش از پیش موجبات یاس و سرخوردگی و تلخکامی دشمنان استقلال و آزادی ملت عزیز ایران را به‌بار آورد.

ملت شهید پرور ایران بالاخص جوانان شهر کریمه اهل بیت علیها السلام با تجلیل شایسته از این سردار ولایت و سرباز وطن و با شرکت گسترده در مراسم تشییع پیکر مطهر او، نشان خواهند داد که همچنان پشتیبان آرمان های جمهوری اسلامی ایران و قدردان سرمایه‌های عظیم و بی بدیل نظام اسلامی خود هستند و ارزش آنان را بیش از پیش پاس‌ می‌دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز