قم به احترام سردار تمام قد ایستاد

۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۲۲:۳۰:۴۶
کد خبر: ۹۴۶۷۷۳
قم به احترام سردار تمام قد ایستاد
مردم ولایی و همیشه در صحنه قم، امروز و امشب، در آیین تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی شرکت کرده و با این شهید والامقام وداع کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مردم ولایی قم، امروز از ساعت 13 به خیابان ها آمده و منتظر سردار دل ها بودند تا با وی وداع کنند، به واسطه حجم جمعیت تشییع کنندگان در تهران، پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی ساعت 17 به قم رسید.

در بدو ورود، مادر شهیدان زین الدین به استقبال رفت و با دسته گل، ورود پیکر شهید سلیمانی را به قم خیر مقدم گفت.

پیکر این شهید والا مقام پس از آن به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) منتقل شد، جایی که مراجع عظام تقلید به استقبال از سردار حاج قاسم سلیمانی ایستاده بودند، آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، علوی گرگانی، سبحانی و علمای اعلام مقتدایی، فاضل لنکرانی، امینی، یزدی، سعیدی، اعرافی، حسینی بوشهری و... که با این کار حق حوزه علمیه را ادا کنند.

بعد از وداع و بوسه علما و مراجع بر تابوت حاج قاسم سلیمانی، پیکر ایشان گرداگرد بارگاه کریمه اهل بیت(ع) طواف داده شد و به سیل جمعیت منتقل شد، جمعیتی که از ساعت 13 در خیابان منتظر پیکر این شهید والا مقام بودند.

پیمودن مسیر شش کیلومتری حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران، به طور معمول و با پای پیاده 30 تا 40 دقیقه زمان می برد، اما حجم استقبال میلیونی مردم که حتی از شهرهای اصفهان، محلات، ساوه، اراک، کاشان و... خود را به قم رسانده بودند، به قدری بود که پیکر حاج قاسم بعد از 4 ساعت به مسجد مقدس جمکران رسید.

به قدری حجم استقبال کنندگان زیاد بود که خودرو حامل وی مجبور بود، بارها و بارها در مسیر توقف کند، سردار دل ها همچون الماس در تاریکی شب درخشید و مردم گرداگرد آن چرخیدند.

پس از حضور پیکر مطهر در مسجد مقدس جمکران و وداع مردم قم، پیکر سردار به حرم مطهر حضرت امام راحل منتقل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز