امام جمعه قم:

کشورهای اروپایی و مجامع بین المللی در خصوص شهادت شهید سلیمانی رفوزه شدند/ترامپ منفورترین چهره نزد ایرانیان

۱۳۹۸/۱۰/۲۰ - ۱۳:۱۷:۴۵
کد خبر: ۹۴۸۳۱۲
کشورهای اروپایی و مجامع بین المللی در خصوص شهادت شهید سلیمانی رفوزه شدند/ترامپ منفورترین چهره نزد ایرانیان
امام جمعه قم گفت: ترامپ بداند که 56 سال قبل امام در فیضیه فرمودند که رئیس جمهور آمریکا بداند که منفورترین آدم در نزد ملت است و امروز هم ترامپ و دولتمردان آمریکا بدانند که منفورترین چهره نزد ملت ایران و تمام مسلمانان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله علیرضا اعرافی درخطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به ویژگی های مالک اشتر گفت: ایشان شخصیتی داشتند که باید برای همه جوانان ایران و محور مقاومت الگو باشد.

امام جمعه قم بیان داشت: مالک آن فرمانده ای بود که خواب به چشمانش نمی آمد و حضرت علی(ع) در مورد ایشان شهادت دادند که مالک شمشیر خدا بود آن شمشیر هیچ گاه کند نمی شد، مالک هیچ گاه سست نمی شد.

وی گفت: حضرت علی(ع) در مورد مالک اشتر فرمودند که نسبت من به مالک، نسبت من به پیامبر(ص) است که این جمله بسیار ارزشمند و بزرگ و نشان دهنده جایگاه شخصیت مالک اشتر است.

 

*شهید سلیمانی مظهر ایمان و اخلاص

اعرافی در ادامه به شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: از ملت بزرگ ایران و عراق و جبهه مقاومت و سپاه قدس و همچنین دولت عراق و ایران و از سوی دیگر مراجع عظام تقلید که در راستای برگزاری مراسم تجلیل و تشییع به این زیبایی نقش ایفا کردند.

امام جمعه قم افزود: شخصیت شهید سلیمانی به گونه ای است که رهبری معظم در مورد ایشان فرازهای بلندی فرمودند و شهید سلیمانی یک مظهر ایمان و اخلاص بود و از سوی دیگر اهل ذکر خداوند بود.

وی تصریح کرد: 20 سال پیش ایشان را وقتی در قم دیدم با زبان روزه بود و همواره در چهره ایشان حال عبادت بود و اهل تقوا و نماد ادب بودند و از سوی دیگر شجاعت و انقلابی گری داشتند.

اعرافی تصریح کرد: شهید سلیمانی گوش به فرمان رهبری بود و ایشان را حجت می دانست و بر اساس آن حرکت می کرد، شهید سلیمانی مجسمه ایثار و مقاومت و شخصیتی بود که همه عمر را در خدمت اسلام و آرمان های شهیدان سپری کرد و از سوی دیگر حکمت و تدبیر و عقل و فهم ایشان مورد تایید رهبری معظم انقلاب بود.

 

*نگاه شهید سلمانی عمیق و راهبردی بود

امام جمعه قم گفت: شهید سلیمانی از پوسته ایران بیرون آمده بود و چشم ایشان دنیا را می دید و کلان نگر بود و ایشان به امت اسلام با دل و جان اعتقاد داشت و پایبند بود و از سوی دیگر از عقل راهبردی و استراتژیک برخوردار بود.

اعرافی گفت: شهید سلیمانی یک دیپلمات انقلابی و سیاستگذار شجاع و دارای ایده های راهبردی بود برای ایران و امت اسلام و کشورهای منطقه بود.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی در عرصه عملیات نظامی، یک نابغه بزرگ بود که از میان ده ها گزینه، بهترین گزینه را برای غلبه به دشمن انتخاب می کرد.

 

*سلیمانی های برخواسته از تفکر انقلاب در دنیا وجود دارد

وی با اشاره به دستاوردهای شهید سلیمانی گفت: مستکبران عالم خشمگین هستند از سلیمانی که از فکر امام و انقلاب، سلیمانی برخواست که موجب خروش اسرائیل از جنوب لبنان شد و از سوی دیگر در جنگ 33 روزه بود.

امام جمعه قم گفت: شهید سلیمانی در راستای شکست دادن جریان های افراطی مذهبی و جریان دست ساز آمریکا یعنی داعش بود و از سوی دیگر در راستای شکست طرح خاورمیانه نو تلاش کرد که رهاورد تلاش ایشان بود.

وی گفت: امروز هم سلیمانی های برخواسته از گفتمان امام و رهبری، آن راه و روش و تفکر شهید سلیمانی را ادامه خواهند داد و به دشمنان ثابت خواهند کرد که اگر سلیمانی را شهید کردید، به هیچ عنوان افکار ایشان را نمی توانید از بین ببرید.

اعرافی گفت: شهادت شهید سلیمانی موجب وحدت میان مردم شد و یکبار دیگر ملت ایران، شکوه و عظمت و انسجام خود را به رخ همه مستکبران عالم کشیدند و با خون این شهید والامقام ستم پیشگی آمریکایی ها و خوی تروریستی آنها برای عالم روشن شد.

امام جمعه قم گفت: با شهادت ایشان همبستگی محور مقاومت عمق یافت و عمق جهاد و مبارزه گسترش یافت، فکر نکنید که صدای سلیمانی خاموش شد، خون شهید سلیمانی خشم مردم را برافروخته تر کرده است و بر سر دشمنان به ویژه آمریکا فرود خواهد آمد.

وی تصریح کرد: به برکت حضور بزرگ مردم و انسجام و شجاعت ملت بزرگ و محور مقاومت و به برکت خون های پاک های سلیمانی و همرزمان ایشان، اقتداری آفریده شد بی سابقه و برای اولین بار در جهان اسلام جرات پیدا کرد که پایگاه های آمریکایی ها را با موشک های خود مورد حمله قرار دهد.

اعرافی گفت: این نشان دهنده قدرت نظامی ملت ایران است و برای اولین بار آمریکا مستقیم از سوی ملت ایران سیلی خورد که تا آخر آن را فراموش نخواهد کرد.

امام جمعه قم خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ بداند که 56 سال قبل امام در فیضیه فرمودند که رئیس جمهور آمریکا بداند که منفورترین آدم در نزد ملت است و امروز هم ترامپ و دولتمردان آمریکا بدانند که منفورترین چهره نزد ملت ایران و تمام مسلمانان هستند.

وی گفت: سازمان های بین المللی بدانند که بد امتحان دادید، یک ترور ضد نقض حقوق بشری را نادیده گرفتید و اروپایی ها در جریان برجام و سلیمانی رفوزه شدید و آبرویی پیش امت اسلام و ایران نداشته و امروز دیگر آبرویی ندارید.

 

*با مسلمانان دشمنی نداریم/عراق مسیر خروج آمریکایی ها را فراهم کند

اعرافی گفت: رهبری معظم فرمودند که ما با مسلمانان دشمنی نداریم، امروز طرف ما آمریکاست و هر کسی که با آمریکا در راستای جلوگیری از محور مقاومت تلاش کنند، مقابل ملت بزرگ اسلام خواهند بود.

امام جمعه قم با تقدیر از مصوبه دولت عراق گفت: از همه مسئولان و مراجع عراق انتظار می رود که مسیر خروج آمریکایی از عراق را فراهم کنند و انتظار مردم عراق و همه مسلمانان نیز همین است.

وی تاکید کرد: راه سازش با تروریست ها بسته است و نمی توان با آنها سازش کرد چرا که زبان آنها زبان زور است و قدرت خارق العاده موشک های شما و ایمان شما موجب می شود که شما عزتمند و قدرتمند شوید.

امام جمعه قم با اشاره به اقدام موشکی ایران گفت: تکمیل زنجیره این انتقال تمام نشده است و این سیلی اول بود و زمانی تکمیل می شود که سرزمین های اسلامی از وجود تروریست های آمریکایی پاک شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز