صلاحیت ۱۱۵ داوطلب نمایندگی در قم تایید نشد

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۱۳:۴۴:۵۸
کد خبر: ۹۴۹۲۸۱
صلاحیت ۱۱۵ داوطلب نمایندگی در قم تایید نشد
فرماندار قم گفت: از ۲۰۱ نفر نام نویسی شده برای شرکت در رقابت‌های انتخابات مجلس شورای‌ اسلامی در این استان،‌ صلاحیت ۷۹ داوطلب در قم توسط هیات نظارت تایید و ۱۱۵ نفر دیگر رد شد و هفت نفر نیز انصراف دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی حیدری با بیان اینکه روند انتخابات بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته در حال انجام است گفت: از ۲۰۱ نامزد ثابت نام کننده در قم،‌ ۱۷۲ نفر آقا و ۲۹ تن خانم بوده که هیات اجرایی از این تعداد صلاحیت ۲۸ تن را احراز نکرده است.

وی ادامه داد: هیات اجرایی استان در مرحله اول صلاحیت ۱۷۳ تن را تایید کرده است که از این تعداد ۱۵۳ تن آقا و ۱۹ تن خانم بوده است ضمن اینکه ۱۷ کاندیدای آقا و ۱۰ کاندیدای خانم در این مرحله توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شدند.

فرماندار قم، با اشاره به انصراف هفت کاندیدا در قم گفت: در مرحله اول و در زمان بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات‌اجرایی ۲ تن و در مرحله رسیدگی هیات نظارت پنج تن از ادامه حضور در روند بررسی صلاحیت‌ها به عنوان نامزد انصراف داده‌اند.

حیدری وی با اشاره به پایان زمان رسیدگی هیات نظارت بر انتخابات برای اعلام نظر پیرامون صلاحیت نامزدهای ثبت‌نام کننده، افزود: فرصت رسیدگی توسط هیات نظارت تا دیروز تمام و امروز نتیجه بررسی‌ها اعلام شد که بر اساس اعلام این هیات از ۲۰۱ نامزد ثبت نام کننده صلاحیت ۷۹ نفر تایید شده و صلاحیت ۱۱۵ نفرد تایید نشده است.

وی ادامه داد: از ۷۹ کاندیدای تایید صلاحیت شده توسط هیات نظارت ۷۴ تن آقا و پنج تن خانم است ضمن اینکه صلاحیت ۴۷ آقا و ۱۰ خانم نیز توسط این هیات نظارت عدم احراز شده است.

فرماندار قم، اظهار داشت: ۱۱۵ نفر که صلاحیت آن‌ها تایید نشده است شامل سه مورد عدم شکایت پیرامون رد صلاحیت آنها توسط هیات اجرایی، عدم احراز صلاحیت و یا رد صلاحیت هستند که این افراد از امروز تا پنجشنبه ۲۶ دی ماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ می‌توانند به هیات نظارت شورای نگهبان مستقر در فرمانداری قم مراجعه و اعتراض‌های خود را به صورت کتبی اعلام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز