دستور استاندار قم به مدیران دستگاه های اجرایی برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۳:۳۳:۰۴
کد خبر: ۹۵۰۹۴۰
دستور استاندار قم به مدیران دستگاه های اجرایی برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان
استاندار قم به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده کشور دستور ویژه و فوری داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،‌ بهرام سرمست در بخشنامه‌ای، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را موظف به گسیل فوری امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات موردنیاز به استان‌های سیل‌زده کرد.

در بخشنامه استاندار قم خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان آمده است: در اجرای پیام رهبر معظم انقلاب، در پی مشکلات ناشی از بارندگی شدید در استان سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور و ضرورت کمک برای کاهش خسارات و نیز تاکید رییس‌جمهوری محترم، لازم است در اسرع وقت ضمن تماس فوری با مسئولان هم‌تراز در استان‌های سیل‌زده و اطلاع از نیازمندی‌ها، بلافاصله امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات مناسب را پس از هماهنگی با اداره کل مدیریت بحران اعزام و توان خود را در کاهش آسیب و کمک به نیازمندان به‌کارگیرند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغازشده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام‌شده به‌طوری‌که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و درنتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

 در جریان وقوع سیل در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر حادثه شده و ۲۰ هزار واحد مسکونی براثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزیی دیده است.

اقلام غذایی نظیر انواع کنسرو جات، خرما، برنج و روغن، اقلام زیستی نظیر پتو و موکت، اقلام گرمایشی مانند چراغ آترا و همچنین ملزومان بهداشتی از نیازهای فوری سیل‌زدگان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز