نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه:

سردار سلیمانی خانه عنکبوتی دشمن و نیرنگ آن‌ها را برملا کرد

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۰:۰۹:۳۸
کد خبر: ۹۵۱۸۹۶
سردار سلیمانی خانه عنکبوتی دشمن و نیرنگ آن‌ها را برملا کرد
نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت:شهید سلیمانی توانست خانه عنکبوتی دشمن را برملا ساخته و نیرنگ این مکاران و دروغ‌گویان را بار دیگر نخ‌نما نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر با اشاره به شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکایی گفت: شهادت ایشان موجب شد تا ابعاد وجودی این انسان کامل در میان نوجوانان و جوانان و آحاد امت اسلامی مورد مطالعه و تحلیل قرار گیرد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه تصریح کرد: شخصیتی که باروحیه نظامی‌گری اخلاق و عرفان را در کنار آن داشته و باتدبیر و اخلاص و در کارها تلاش می‌کردند.

وی با اشاره به ابعاد زندگی شهید والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: زمانی که ابعاد زندگی ایشان را مورد مطالعه قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم که مذاهب، فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و... کنار رفته و فطرت‌های پاک انسانی به میان می‌آید که تنها به بندگان خداوند کمک می‌کنند.

رضوی مهر تأکید کرد: جا دارد که پیرامون موضوعات مربوط به شهید حاج قاسم سلیمانی، تحلیل گران و اساتید حوزه و دانشگاه تحلیل کرده تا مشخص شود که چگونه می‌شود که چنین شخصیتی که در مکتب جهادی امام راحل پرورش‌یافته و در رکاب مقام معظم رهبری به‌تمامی وظایف خود عمل کرده است، این‌گونه خود را در محضر خداوند دیده و انسانی کامل می‌شود.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: در شهادت این انسان جامع و کامل کوچک و بزرگ و هر فردی با هر عقیده‌ای ناراحت شد به‌گونه‌ای که غم از چهره آن‌ها جاری و با شهادت ایشان همه دنیا لرزید.

وی تأکید کرد: این را باید دانست که باگذشت سال‌ها و در قرون متعدد سرزمین ایران اسلامی، شخصیت‌هایی را در خود جای‌داده، ولی شهید حاج قاسم سلیمانی توانست آرش کمانگیر، امیرکبیر، داستان رستم و سهراب و سایر اوراق شاهنامه را عبور کند و سکه به نام او به‌عنوان مدیری توانمند و رزمنده‌ای جان‌باخته و سربازی فداکار، سرداری جان‌فشان و دلسوزی مهربان به‌عنوان اسطوره قرن معرفی شود.

رضوی مهر بابیان اینکه سردار سلیمانی نفس زکیه مدافعان حرم بود گفت: او توانست از ناموس اهل‌بیت(ع) دفاع کند و تا آخرین قطره خون مقدس خویش از قرآن کتاب خدا، فاصله نگرفت.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: آخرین آغوش شهید سلیمانی در کنار قرآن کریم بود که در کنار دست قطع‌شده ایشان، گواه حقانیت و اندیشه والای شهید والامقام بود.

وی گفت: شهید سلیمانی با سخنانش که فصل الخطاب بود، تحلیل‌های ابرمرد میدان سیاست در کنار ابرمرد جهاد را به نام خود در افکار جهان ثبت و ضبط کرد.

رضوی مهر با اشاره به روحیات عرفانی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: روحیات عرفانی ایشان، عرفان انزوا نبود، بلکه عرفان ناب محمدی(ص) بود که با اقتباس از آیات جهاد، شهامت، هجرت، امربه‌معروف و نهی از منکر تفسیر می‌شود.

وی گفت: شهید سلیمانی همانند مولای خود حضرت علی(ع) میدان جنگ را محراب عبادت می‌دانست و با یک دست قرآن و دست‌گیر اسلحه در برابر ماشین جنگی صهیونیست و توطئه‌های استکبار یعنی آمریکا و ایادی مزدور آن‌ها ایستاد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: روح بلند شهید سلیمانی با حروف محدود و الفبای فارسی توصیف نخواهد شد و پیرامون این شخصیت باید گفت که ایران و عراق و جبهه مقاومت تعظیم کرد و انشای مدارس به نام حاج قاسم سلیمانی ثبت شد.

رضوی مهر با اشاره به ثبت‌، نام شهید سلیمانی بر درودیوار شهر گفت: شاهد بودیم که بعد از شهادت ایشان، تمامی شهرها به نام حاج قاسم سلیمانی مزین شد و بسیاری از کوچه‌ها و معابر، اتوبان‌ها و خیابان‌ها و.... به نام ایشان شد.

وی تصریح کرد: شهادت شهید سلیمانی که به دست منفورترین انسان تروریست در جهان یعنی ترامپ انجام شد، تراژدی هابیل و قابیل و ابراهیم و نمرود و موسی و فرعون و حسین(ع) و یزید را در عصر خود رقم زد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: قلم‌به‌دستان باید شخصیت این سپهبد جهانی را با مطالبی فاخر و برگرفته از اندیشه غنی خویش بنویسند و با تفسیر روحیات و خلقیات و حیات طیبه این شهید که موجب شد گام اول انقلاب به گام دوم پیوند بخورد و چندین نسل دیروز و امروز و فردا در کنار هم قرار گیرند، به جامعه معرفی کنند.

رضوی مهر گفت: سلیمانی، این فرزند شهید ایران‌زمین در قلوب هر ایرانی تصویری از خود به نمایش گذاشته است که هرگز هیچ ترفندی نمی‌تواند قدری از ابهت او بکاهد.

وی گفت: شهید سلیمانی توانست خانه عنکبوتی دشمن را برملا ساخته و نیرنگ این مکاران و دروغ‌گویان را بار دیگر نخ‌نما نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز