واکنش شورای اصلاح طلبان قم به موضوع رد صلاحیت‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۰۵:۱۲:۰۲
کد خبر: ۹۵۲۳۲۴
واکنش شورای اصلاح طلبان قم به موضوع رد صلاحیت‌ها
شورای اصلاح طلبان استان قم روز شنبه در بیانیه‌ای به آنچه رد صلاحیت‌های گسترده و سخنان سخنگوی شورای نگهبان خوانده است، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در بخشی از این بیانیه آمده است: در این روزگار ناگوار و سختی که بر کشور عزیزمان می رود، با اعلام نتایج بررسی تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات نظارت استان، آخرین امیدهای معرفی نامزد از سوی شورای اصلاح طلبان استان نیز رنگ می بازد.

بیانیه افزود: ما نظام را متعلق به همه مردم ایران دانسته و تنوع دیدگاه ها و سلیقه ها را ضامن بقای آن و پشتوانه مردمی که موجد این نظام بوده است را شرط بقای آن می دانیم. اما متاسفانه برخی با ایجاد حلقه ای از خودی ها عرصه حضور پرشور مردم را یکسره به تنگنا میبرند چنان که انتخابات را در بسیاری از حوزه ها از جمله استان قم، به رقابتی درون گروهی بدل نموده است.

به زعم بیانیه، خوانشی که این گروه از قانون اساسی دارند و جایگاهی که در آن قرار گرفته اند، تلاشهای اصلاح طلبانه برای برقراری آشتی ملی را به بن بست می کشاند.

بیانیه همچنین به واکنش سخنگوی شورای نگهبان به سخنان رییس جمهوری پرداخته و نوشته است:  این سخنان نه تنها حرمت فقها و حقوقدانان عضو این شورا را می شکند که بالاتر از آن به منتخبان مردم توهین می کند. از سویی اتهاماتی را به جمع کثیری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی وارد کرده است  که بر فرض صحت نیاز به پیگیری قضایی دارد و بدا به حال اینچنین مجلسی و تصمیماتش؛ و از سوی دیگر به ایراد طعنه و تهمت به مقام دوم کشور و مسوول اجرای قانون اساسی روی آورده است، مقامی که نه تنها دو بار با رای مستقیم قاطبه مردم انتخاب شده است بلکه اینک رییس همه جمهور ایران است.

شورای اصلاح طلبان استان قم در این بیانیه ضمن اعلام خطر نسبت به ادامه آنچه روش های تنگ نظرانه و حذفی خوانده، خواستار آن شده است که اعضای محترم شورای نگهبان، خود، بیش از دیگر دستگاهها، در صیانت از قانون و حق الناس، به اصلاح و ترمیم آنچه رفته، بطور جدی اقدام کنند.

بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی فرماندار قم صلاحیت ۱۱۵ داوطلب نمایندگی در قم تایید نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز