امام جمعه قم:

خط تطهیرسازی آمریکای جنایتکار در کشور دنبال می شود/ هیچ بهانه ای برای دور کردن مردم از انتخابات وجود ندارد

۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۳:۴۰:۵۴
کد خبر: ۹۵۴۸۶۳
خط تطهیرسازی آمریکای جنایتکار در کشور دنبال می شود/ هیچ بهانه ای برای دور کردن مردم از انتخابات وجود ندارد
امام جمعه قم گفت: هیچ بهانه ای از هیچ گروهی برای دور کردن مردم از صندوق های رای وجود ندارد و باید با آگاهی و بصیرت به انسان های مجاهد و مبارز رای داد و کوشید در مسیر درست قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به اهمیت نامگذاری صحیح برای فرزندان گفت: در آیات و روایات به این امر تاکید شده و برکات بسیاری در خانواده خواهد داشت.

امام جمعه قم تصریح کرد: قیامت که برپا شد منادی فریاد می زند که کسانی که نام پیامبر(ص) برگزیده اند بلند شوند و به سمت بهشت بیاییند و وزن انسان را در قیامت بالا برده و ارتباط انسان را با هم نامان خود ایجاد می کند.

وی گفت: پرهیز از نام های ضد ارزشی ایجاد کننده یک شخصیت در جامعه است و باید نام ها را مهم شمارد و از نام های بد پرهیز کرد.

آیت الله اعرافی گفت: علم خداوند شفاف است و تقوا موجب می شود که انسان به خداوند نزدیک شده و در قرآن کریم 70 مورد در این خصوص تاکید کرده است و در پیشگاه خداوند هیچ چیز مخفی نیست و به هر حال یک روز کارهای بد ما بر ملا خواهد شد.

امام جمعه قم در ادامه به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: ایشان بانویی بودند که در عمر کوتاه خود اسوه ای برای همه عالم شد و اسوه حجج الهی شدند و در برابر ظلم و ستم قد برافراشت و با خطبه فدکیه عالم را از نور علم و معرفت خود روشن کرد.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: باید از ملت بزرگ ایران و دیگر ملت ها که حماسه ای عظیم انجام دادند باید قدردانی کرد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: این حضور نشان دهنده عظمت ملت ایران بود و حضور میلیون ها عراقی در تشییع جنازه شهدا، یک جلوه جدید و حماسه نوینی بود که باید از همه ملت تشکر کرد و همچنان به خانواده شهدای هواپیمایی نیز تسلیت می گوییم و این خانواده های ارجمند با وجود غم از دست دادن عزیزان خود، خوب امتحان پس دادند.

امام جمعه قم در ادامه به حمله موشکی سپاه به عین الاسد اشاره کرد و گفت: این اقدام مقتدرانه بود که سپاه ما به خوبی وارد عرصه شده و پاسخی قاطع به دشمنان دادند.

وی گفت: ملت بزرگ ما در ماه بهمن و آغاز اسفند در برابر دو آزمون دیگر قرار دارند، اول راهپیمایی 22 بهمن که همزمان با چهلم شهید حاج قاسم سلیمانی است که یک آزمون دیگری در برابر ماست که باید اقتدار ملت ایران را تقویت کند و بر اقتدار و عظمت و شکوه ملت ایران بیفزاید، راهپیمایی 22 بهمن باید نمادی نو از حضور ملت در عرصه دفاع از آرمان های شهدا و امام و انقلاب اسلامی باشد.

آیت الله اعرافی همچنین به انتخابات دوم اسفندماه اشاره کرد و گفت: این انتخابات می تواند عظمت گفتمان انقلاب باشد، دوم اسفند روز کوچکی نیست و باید همه فارغ از هر نقد و اشکالی که دارند برای اقتدار ایران و امنیت و پیشرفت و تعالی ایران و انقلاب اسلامی در صحنه حاضر شوند.

امام جمعه قم تاکید کرد: هیچ بهانه ای از هیچ گروهی برای دور کردم مردم از صندوق های رای وجود ندارد و باید با آگاهی و بصیرت به انسان های مجاهد و مبارز رای داد و کوشید در مسیر درست قرار گیرند.

وی گفت: در انتخابات اصل اول حضور پرشکوه مردم، اصل دوم حضور اخلاقی و توجه به اخلاق و اصل سوم انتخاب بهترین ها بر اساس حجت الهی بین خود و خداوند است و رعایت این سه اصل حلقه اقتدار را تکمیل می کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در سالروز چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی این را باید بدانیم که تمام دشمنان اسلام و ایران و انقلاب اسلامی دست به دست هم داده اند و گاهی هم کسانی ناآگاهانه به آنها پیوسته اند و می خواهند استکبار و آمریکا را از این همه جنایت تطهیر کنند که این مصیبت بزرگی است.

امام جمعه قم تصریح کرد: افرادی می خواهند تمام جنایات آمریکا را از بین ببرند، در صورتی که آمریکای تروریست جنایاتی انجام داده که به هیچ عنوان نمی شود او را تطهیر کرد و نمی توان با آمریکا وارد گفتگو شد.

وی با بیان اینکه برخی در خارج و داخل کشور خط تطهیر سازی آمریکا را دنبال می کنند گفت: نگاه خوشبینانه به آمریکا متاسفانه خطی است که در ایران دنبال می شود و از سوی دیگر برخی نیز رژیم منحوس پهلوی را تطهیر می کنند که نسل حاضر نمی داند این رژیم چه بلایی بر سر ملت ایران آورد و تمام استقلال و آقایی ما را فروختند.

آیت الله اعرافی عنوان داشت: از سوی دیگر متاسفانه افرادی هستند که می خواهند چهل سال خدمات جمهوری اسلامی را کوچک شمرده و وانمود کنند که هیچ اتفاقی رقم نخورده است، ما با وجود اینکه اشکال و ضعف داریم اما چهل سال انقلاب، چهل سال پیشرفت بوده با وجود همه تحریم ها و توطئه ها، توانسته ایم پیشرفت های گسترده ای داشته باشیم.

امام جمعه قم گفت: دست هایی در کار است که مبانی اسلام و انقلاب اسلامی و ارزش های اسلامی را کوچک شمارند و باید بدانید که عظمت ایران و ملت بزرگ ایران با اسلام گره خورده است.

وی همچنین به تهدید سردار قاآنی توسط یکی از مقامات آمریکایی اشاره کرد و گفت: این مقام کوچک آمریکایی عنوان کرده که اگر سردار قاآنی، راه سردار سلیمانی را طی کند، ایشان را نیز به شهادت می رسانیم که به او می گوییم بدانید که با جمعیت 30 میلیون نفری تشییع کننده در ایران و ده ها میلیونی در عراق و دنیا و موشک های الهی مواجه خواهید شد.

آیت الله اعرافی گفت: مسئولان باید تلاش کنند تا در راستای حل مشکلات مردم بکوشند و به درد و دل مردم برسند و این وظیفه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز