رقابت ۳۸۰۰ نفر در سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی دارالقرآن امام علی(ع)

۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۵۷۵۷۸
رقابت ۳۸۰۰ نفر در سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی دارالقرآن امام علی(ع)
مدیرسیزدهمین دوره مسابقات سراسری و بین المللی دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۵ هزار ۶۷۰ نفر در سایت این مسابقات گفت: در مجموع حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در این مسابقات شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدرضا پور معین در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سیزدهمین دوره مسابقات سراسری و بین‌المللی دارالقرآن امام علی(ع) ویژه بانوان یادبود سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، به ارائه گزارشی از نحوه برگزاری این مسابقات پرداخت و اظهار کرد: برای برگزاری این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ ده جزء و قرائت تحقیق و ترتیل از 20 روز گذشته فراخوان دادیم.

مدیر سیزدهمین دوره مسابقات سراسری و بین المللی دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به ثبت‌نام بیش از 5 هزار و 670 نفر در سایت این مسابقات گفت: 20 درصد از این تعداد به دلایل مختلف از ‌جمله شرایط آب و هوایی در این مسابقات شرکت نکردند و در مجموع حدود 3 هزار و 800 نفر در این مسابقات شرکت کردند.

وی بیان کرد: بیشترین فراوانی شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات مربوط به استان‌های قم، اصفهان و تهران بودند و قریب به هزار و 396 نمره حدنصاب 85 را گرفتند که به همه آن‌ها جوایز نقدی اهدا شد.

پور معین با اشاره به داوری مسابقات توسط 44 داور ملی و بین المللی ابراز کرد: از ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دوره از مسابقات، در اختیار گذاشتن داور راهنما برای شرکت‌کنندگان بود که با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شوند.

مدیر سیزدهمین دوره مسابقات سراسری و بین المللی دارالقرآن امام علی(ع) با تأکید بر ارتباط دائم با تمام شرکت‌کنندگان ادامه داد: شعار فصل جدید مسابقات«کیفیت و تحول» بوده و برای نونهالان نیز برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی از برگزاری مسابقات دوره برادران از بیستم لغایت بیست و ششم بهمن‌ماه خبر داد و گفت: ثبت‌نام شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات تا دوازدهم بهمن‌ماه تمدیدشده است.

مدیر سیزدهمین دوره مسابقات سراسری و بین المللی دارالقرآن امام علی(ع) با انتقاد از تعداد پایین حافظان قرآن کریم در کشور اظهار کرد: ایرانی‌ها در زمینه حفظ قرآن در میان کشورهای اسلامی رتبه آخر را دارند.

پور معین افزود: برخی کشورهای اسلامی مثل پاکستان بیش از 8 میلیون حافظ قرآن کریم دارد، این در حالی است که تعداد حافظان کشورمان 10 الی 15 هزار نفر هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز