سالگرد آیت‌الله فاضل لنکرانی از مراجع فقید در قم برگزار شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۲۳:۰۰:۳۷
کد خبر: ۹۵۷۵۸۳
سالگرد آیت‌الله فاضل لنکرانی از مراجع فقید در قم برگزار شد
سیزدهمین آیین سالگرد مرحوم آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی از مراجع فقید در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این مراسم آیت‌الله سید محمدعلی علوی بروجردی از استادان برجسته حوزه علمیه قم، بهرام سرمست استاندار، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان دفاتر مراجع، فضلا و طلاب حوزه علمیه، جمعی از مسئولان استان و قشرهای گوناگون مردم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام‌ علی نظری منفرد از استادان حوزه علمیه قم در این آیین؛ علم، اخلاق و علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را از خصوصیت‌های مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی برشمرد و گفت: ایشان به برگزاری مجالس ائمه اطهار(ع) سفارش بسیار کرده است.

وی با اشاره به تلاش‌ها و مجاهدت‌های بزرگان حوزه از جمله مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی در آموختن و نشر علم اظهار کرد: امروز آثار با برکت فراوانی از علمای حوزه به‌جا مانده که حاصل مجاهدت‌های علمی ایشان است.

وی با اشاره به آیات و روایاتی درباره اهمیت دانش و معرفت اظهار کرد: اسلام و قرآن کریم انسان را ترغیب به آموختن علم می‌کند، باید در فراگیری دانش تلاش و کوشش کرد، چرا که علم کمال است.

وی با بیان این‌که اسلام با علمی که به انسان آسیب برساند، مخالف است؛ تاکید کرد: علم ابزار است که باید با عقل و درایت توام باشد، وگرنه این علم بمب اتم و موجب نابودی انسان‌های بسیاری می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مکتب تشیع و فقه ما، پویا و بالنده هستند.   

مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی از مراجع فقید در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی متولد شد و در ۲۶ خرداد ۱۳۸۶ هجری شمسی (اول جمادی‌الثانی سال ۱۴۲۸ هجری قمری) به دیدار حق شتافت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو نخستین دوره مجلس خبرگان رهبری بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز