ایجاد ساز و کار پرداخت سنوات کارگران پیمانکاران شهرداری قم

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۰:۵۴:۵۸
کد خبر: ۹۶۰۳۲۲
ایجاد ساز و کار پرداخت سنوات کارگران پیمانکاران شهرداری قم
معاون خدمات شهری شهرداری قم از ایجاد ساز و کار پرداخت سنوات کارگران شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد شهرداری قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، امیر سامع در خصوص عدم تمایل همکاری و فعالیت شرکت‌های خدماتی با شهرداری قم گفت:‌ چون در موضوع پایه سنواتی، کارگران باید به صورت مستقیم به حق و حقوق خود دست پیدا کنند، باید برای تحقق این امر ساز و کاری را بگذاریم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به لایحه پایه سنواتی کارگران، خاطرنشان کرد: به تازگی بحث‌هایی پیش آمده که مباحث بیمه نیز به آن دامن می‌زند و باعث می‌شود که برای کارکردن شرکت‌ها در شهرداری مشکلاتی بوجود آید.

سامع اظهار داشت: موضوع پرداخت حق سنوات به کارگران از قبل وجود داشته و هر کارگری که درکارگاهی کار می‌کند، از ماه سیزدهم باید ماهیانه حدود ۷۰۰ هزار ریال به عنوان سنواتی دریافت کند ولی چون این بحث اجرایی نشده‌ بود، شرکت‌های خدماتی نیز در آنالیزهای هزینه‌ای خود ندیده بودند.

وی یادآور شد: ما در قراردادهای خدمات شهری در پیوست مناقصه دقیقا آنالیز می‌گیریم، و شرکت طرف قرارداد در خصوص تامین تعداد کارگر و حقوق مزایا آنها و همچنین تهیه ماشین آلات و تجهیزات متعهد می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم یادآور شد: در قرارداد فی مابین شهرداری و شرکت های خدماتی، یک بند وجود دارد که مطابق آن اگر موضوعی پیش بینی نشده باشد، پس از بررسی توسط کارفرما، می تواند مصوب و به آن اضافه شود، بنابر در تلاش هستیم تا با اضافه شدن ساز و کاری جهت پرداخت سنوات کارگران این موضوع را حل کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز