۴ واحد صنعتی همزمان با ایام الله دهه فجر در قم به بهره برداری رسید

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۳:۲۴:۵۵
کد خبر: ۹۶۰۴۷۶
۴ واحد صنعتی همزمان با ایام الله دهه فجر در قم به بهره برداری رسید
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۴ واحد صنعتی استان قم در شهرک شکوهیه با حضور بهرام سرمست استاندار و مدیرکل دفتر وزارتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، افشار فتح اللهی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی ، وزارت صنعت، معدن و تجارت درآیین افتتاح پروژه‌های صنعتی درشهرک شکوهیه قم بیان کرد: دشمن پیش بینی کرده‌بود که ایران در پایان سال گذشته با یک رکود جدی در حوزه صنعت روبه رو شود اما امروز نسبت به سال قبل در تمام حوزه‌های تولیدی رشد داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: با وجود تحریم‌های همه جانبه، کشور از شرایط تحریم عبور کرده و در مسیر رونق تولید قرار گرفته‌است.

وی ادامه داد: جزء دو رشته صنعتی که به دلایل خاص همچنان مشکلاتی احساس می‌شود، بقیه صنایع دارای رشد می‌باشد.

فتح اللهی تاکید کرد: کشور در شرایط سخت جنگ اقتصادی قرار دارد و تاکنون هیچ کشوری با این شکل از نظام تحریمی روبه رو نبوده‌است.

وی گفت:‌ تولید و اشتغال کشور هدف تحریم‌های دشمن است و آنها نمی‌خواهند مواد اولیه صنعت وارد کشور شود.

وی اضافه کرد: ایران در واردات محصول نهایی تحریم نیست اما در صادرات محصول نهایی تحریم است که نشان می‌دهد دشمن کاملا تولید و اقتصاد کشور را هدف قرار داده‌است.

فتح اللهی تاکید کرد: دغدغه وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت در تامین مواد اولیه صنایع پتروشیمی حذف واسطه‌ها و تحویل مستقیم مواد اولیه به تولیدکنندگان بر اساس تولید واقعی است.

وی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه به هر اندازه که تولیدکنندگان نیاز داشته باشند مواد اولیه در اختیار آنها قرار می‌دهد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی گفت:‌با عمق دادن به نهضت ساخت کشور بسیاری از نیازهای وارداتی کشور در صنعت خودرو، لوازم خانگی و غیره مرتفع شده‌است.

فتح اللهی یادآور شد: افزایش ظرفیت‌های صادراتی از رویکردهای اصلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت است و ۱۵ کشور حاشیه ای ایران در این رابطه ظرفیت ویژه‌ای دارند.

وی افزود: ایران فقط ۲ درصد نیاز صادراتی این کشورها را تامین می‌کند و هدف گذاری ابتدایی کشور رسیدن به ۴ درصد در این زمینه است.

فتح اللهی در پایان تاکید کرد: از ابتدای امسال ۱۷ واحد تعطیل درقم به چرخه تولید بازگشته که نشان می‌دهد مدیران صنعتی کشور راه مقابله با تحریم را یاد گرفته‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز