رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد

هیچ موردی از ویروس کرونا در قم مشاهده نشده است/ با مردم صادق هستیم

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۲:۴۷:۲۱
کد خبر: ۹۶۱۶۰۶
هیچ موردی از ویروس کرونا در قم مشاهده نشده است/ با مردم صادق هستیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: رعایت بهداشت فردی و در راس آنها شستشوی دست ها موضوع بسیار مهمی بوده که انتظار است در این خصوص نیز به درستی رفتار شده و آموزش های لازم در خصوص شستشوی صحیح دست به کودکان نیز داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر محمدرضا قدیر در حاشیه افتتاح پروژه های بهداشتی درمانی در قم همزمان با ایام الله دهه فجر با اشاره به موضوع ویروس کرونا گفت: در حوزه سلامت کاملا با مردم صادق هستیم، لذا این را صادقانه عرض می کنم که ما در ایران و قم هیچ مورد از ویروس کرونا نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: چند موردی در کشور و حتی یک مورد نیز در قم مشکوک وجود داشت اما بعد از انجام آزمایشات کامل، جواب تمامی آنها منفی بود و لذا می توانیم بگوییم در ایران و قم هیچ موردی از این ویروس مشاهده نشده است.

وی با اشاره به توصیه های بهداشتی گفت: در آخرین آمار و اطلاع رسانی که سازمان بهداشت جهانی داشته است، چین جزو منطقه پر خطر است و تا آنجایی که ممکن است از مسافرت به این مناطق مردم پرهیز کنند.

دکتر قدیر افزود: رعایت بهداشت فردی و در راس آنها شستشوی دست ها موضوع بسیار مهمی است که انتظار است در این خصوص نیز به درستی رفتار شده و آموزش های لازم در خصوص شستشوی صحیح دست به کودکان نیز داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کمپین شستشوی صحیح دست ها در مدارس دایر شده است و با همکاری آموزش و پرورش و مرکز بهداشت استان، این موضوع آموزش داده می شود.

وی تصریح کرد: در صورت سرماخوردگی های شدید حتما به پزشک مراجعه شود و ما چون هنوز موردی در ایران نداشتیم، نباید مردم هم احساس ترس داشته باشند و می توانند به راحتی از اغذیه فروشی ها و آبمیوه فروشی ها و.... استفاده کرده و نگرانی نداشته باشند.

 

نظر شما