استاندار قم خبر داد:

تشکیل کارگروهی برای ساماندهی اوضاع آشفته بازارهای قدیمی قم

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۹:۵۹:۱۱
کد خبر: ۹۶۲۰۴۰
استاندار قم گفت: برای بررسی و رسیدگی به نابسامانی‌های بازار کهنه و نو باید کمیته و کارگروهی با مشارکت مسکن و شهرسازی، اوقاف و اصناف و میراث فرهنگی به همراه شهرداری تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم ، بهرام سرمست در چهارمین جلسه بازآفرینی شهری که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن اجتماعات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: برای قم نمی‌توان الگویی جدا از دیگر شهرهای کشور برای بازار کهنه و نوی آن اجرا کنیم؛ بازار کهنه برای ما مهم است و برای ساماندهی آن نیاز به مشارکت دستگاه‌هایی مانند شهرسازی و شهرداری و هم‌چنین میراث فرهنگی و اوقاف داریم.

وی با بیان اینکه باید ترمیم بهسازی و ساماندهی بازار کهنه در اولویت فعالیت ستاد بازآفرینی شهری باشد، اظهار داشت: محور اصلی ما محور اطراف حرم بازار کهنه و بازار نو است و در بحث اعتبارات می‌توان از اعتبارات بازآفرینی شهری بهره‌مند شد؛ در بازدید سه ساعته از نزدیک با مشکلات بازاریان و اصناف این بازار مطلع شدیم.

استاندار قم افزود: شهرداری بر اساس الگوی تفاهمی همکاری کند و از بازاریان و اصناف هم می‌خواهیم برای بهسازی و رهایی از آشفتگی و معضلات بازار کهنه مشارکت و همکاری کنند هرچند بازاریان در این بازار کاربرد اقتصادی مطلوبی ندارند.

وی با انتقاد از ۵۰۰ متری که در بازار نو قم هنوز کار کف سازی آن پایان نیافته، گفت: آسیب شناسی در زمینه کف سازی ۵۰۰ متر باقی مانده برای عملیات کف سازی صورت نگرفته است جای تأسف دارد؛ در زمینه آتش سوزی بازارهای کهنه و نو قم هم باید کمیته‌ای تشکیل و این معضل بررسی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز