حسینیان:

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پر اثر است/ تحقق مجلس قوی با مشارکت حداکثری در انتخابات 

۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۱۶:۳۴:۲۲
کد خبر: ۹۶۳۳۲۹
حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پر اثر است/ تحقق مجلس قوی با مشارکت حداکثری در انتخابات 
یکی از اساتید دانشگاه گفت: مردم ایران همواره حضوری باشکوه و موثر در راهپیمایی 22 بهمن داشته‌اند. 

سید حسین حسینیان در گفتگو با خبرنگار برنا در قم، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر عنوان کرد: در این ده روز، حکومت طاغوت بعد از 2500 سال سابقه شاهنشامی سرنگون شد و با توجه به تحولی که در مردم ایجاد شد به این نتیجه رسیدند که باید سرنوشت خود را تغییر دهند و حکومتی که دچار فساد و انحراف شده بود را سرنگون کنند و به دنبال آرمان هایی که از قرن ها پیش داشتند باشند.

این حقوقدان برجسته افزود: مردم ایران در این ده روز موفق شدند انقلاب را به پیروزی برسانند و جمهوری اسلامی را حاکم کنند و قانون اساسی تصویب شود و این ده روز محقق شد همان طور که در قرآن کریم می‌فرماید والفجر، قسم به صبحگاه و ایام ده گانه، این ها تحولی بزرگ را رقم زده است.

وی تصریح کرد:شاهد بودیم مبارزات مردم به ثمر نشست و حاصل خون های شهدا را در پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کردیم ،40 سال است پیشرفت های زیادی در انقلاب اسلامی و در حاکمیت دینی شاهد هستیم در موارد زیادی نیز رشد و توسعه داشتیم.

حسینیان بیان کرد: البته در بعضی از جهات مواجه با انحراف و رکود هستیم و بحث کارآمدی یکی از معضلات است فساد در جامعه و حتی مسئولین گسترش یافته است و در برخی که وصل به قدرت هستند و نهادها شاهدهستیم میل به ثروت اندوزی و استفاده از منابع گستره و رانت و شهوتوانی و عیاشی و فرار مردم از برخی از تقید و وجود فقر و فساد و تبعیض که رهبری نیز به آن اشار ه دارد ناشی از ضعف هایی است که به آرمان های انقلاب توجه نشده است.

وی گفت: برخی مسئولان نیز برای تحقق آرمان ها تلاش نکرده اند و به قانون پایبند نبودند و مقررات و احکام شرعی و قوانین مورد توجه قرار نگرفت و از هر جایگاهی به عنوان طعمه و فرصت استفاده کردند و این مسائل و مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و در گام دوم و بیانیه رهبری رئوس مبارزه با فساد مشخص شده است.

این حقوقدان برجسته خاطرنشان کرد: این ها سرفصل تازه ای است و باید همت کنیم تا مسئولان که دلسوز انقلاب هستند بتوانند آن را تحقق دهند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب چند روز پیش از فرارسیدن 22بهمن، مبنی بر حرکت به سمت یک مجلس قوی، گفت: حضور آگاهانه و پرشور مردم در انتخابات تاثیر زیادی در داشتن مجلس قوی دارد و سلائق گوناگون شکل می گیرد هر چه حضور مردم قوی و با شکوه تر باشد افرادی که انتخاب می شوند متنوع و قوی تر هستند وقتی همه صنوف وجناح ها شرکت کنند افراد مختلفی انتخاب می شوند اما اگر حضور کاهش یابد تعداد افراد خاصی به مجلس راه پیدا شود.

حسینیان عنوان کرد: باید در مردم انگیزه ایجاد شود که در انتخابات شرکت کنند افرادی که نامزد هستند زمینه پیدا می کنند شعارها و آرمانها به صورت تخصصی معرفی شود و از بین آنها گزینش اصلح صورت بگیرد اگر جامعه با بی تفاوتی نسبت به سرنوشت اصلی خود در انتخاب نمایندگان برخورد کند شاهد مجلس کارآمد نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد:امید است حضور چشمگیری در عرصه انتخابات شاهد باشیم و نمایندگان متخصص و متعهد و شجاع و انقلابی و مدافع حقوق مردم و ظلم ستیز انتخاب شوند باشند و دچار روزمرگی نشده باشند و به دنبال خواسته های جناحی خود نباشند انتخاب شوند و در مجلس آینده افراد متخصص و بدنه کارشناسی قوی داشته باشیم و مجلسی که بتواند ضعف ها و چالش های این چهل ساله را درمان کند و قوانین و مقرراتی را تصویب کند و به نحوی بر دستگاهها و نهادهای کشور نظارت کند که نتیجه آن اصلاح رویه های فاسد و حذف قوانین دست و پا گیر باشد و قوانینی که موجب سلامت جامعه پیشبرد اهداف نظام باشد.

این حقوقدان برجسته عنوان کرد: در دهه فجر هستیم و 22 بهمن قرار داریم که جشنی ملی است و مردم در این انقلاب ثابت کردند که انقلاب و رهبری و بنیانگذار انقلاب را دوست دارند و برای شهدایی که جان خود را فدا کردند ارزش قائل هستند و برای اعتبار و سربلندی و اعتلای این مرز و بوم احساس مسئولیت می کنند همین است که در 40 سال حضوری با شکوه داشتند.

وی تصریح کرد: دعوت می کنیم از تمام مردم ایران با هر نوع سلیقه و تفکر و وابستگی هر اعتقادی و نظری و اعتراض به حقی که دارند برای حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی و دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از مرز و بوم در روز راهپیمایی حضوری پر شور داشته باشند و دشمنان را مایوس کنند و حرکت گسترده داشته باشند.

حسینیان بیان کرد: البته به این معنا نیست که به مسئولان هشدار ندهیم و تنها از مردم بخواهیم بیایند و تائید کنند این انتظار از مسئولان در قوای سه گانه و ریاست محترم قوه قضائیه وجود دارد همچنان که امیدی در دل مردم به وجود آورده است و بر اساس سیاست ظلم ستیزی و فساد ستیزی در دستگاه قضائی و رویکرد جدید توسط این سید شجاع و پاکدست در دستگاه قضائی ایجاد شده و مردم شاهد برخورد با بسیاری از مفاسد کلان اقتصادی هستند این رویه روز به روز رشد پیدا کند و امید مردم روز به روز اصلاح کشور و از بین بردن مفسیدین محقق شود و زمینه از میان رفتن فساد ایجاد شود و بتوانیم در سالهای آینده شاهد باشیم طبق استانداردهای جهانی از کمترین فساد و انحراف در بحث مالی برخوردار باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز