شهردار قم خبر داد

بوستان ۱۰ هکتاری شهدای استان قم احداث می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۰:۰۵:۱۹
کد خبر: ۹۶۴۴۹۳
بوستان ۱۰ هکتاری شهدای استان قم احداث می‌شود
شهردار قم از احداث بوستان 10 هکتاری شهدای استان قم و غرس 6 هزار درخت سرو به نام هر یک از 6000 شهید استان قم در این بوستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در آئین رونمایی از بنای یادمان شاهدان آسمانی در صدا و سیمای مرکز قم با تاکید بر لزوم آشنایی نسل جدید با تاریخ انقلاب، اظهار کرد: یکی از پیام‌هایی که این ایام برای ما داشته که به دنبال آن به جنگ تحمیلی متصل می‌شود این بود که انقلاب ریشه فساد را کند و نظام اسلامی را به وجود آورد و آن هم در پی فرهنگ شهادت است.

شهردار قم با اذعان به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت گره‌گشای تمام مشکلات جامعه ما است، تصریح کرد: این فرهنگ برگرفته از عاشورا است که اسلام را زنده کرد؛ امام حسین(ع) با احیای این فرهنگ موجب شد که اسلام احیا شود و خون شهدا موجب تحقق انقلاب اسلامی شود.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه اگر امروز بخواهیم مشکلات خود را رفع کنیم باید به همین فرهنگ تکیه کنیم، گفت: این فرهنگ تاکید بر حذف منیت‌ها و حاکمیت الله دارد؛ اگر این فرهنگ ماندگار شد این نظام قطعا به دست صاحب اصلی‌اش سپرده خواهد شد.

وی گفت: خدا را شاکر هستیم که روز به روز بیشتر به این فرهنگ توجه می‌شود که موجب ماندگاری انقلاب ما است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه در سند چشم‌انداز شهر قم اتکا به فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: نامگذاری کوچه‌ها، شوارع و میادین به نام شهدا در دستور کار بوده و بیش از 3 هزار نامگذاری در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

سقائیان‌نژاد مشارکت در یادمان‌سازی شهدا را مورد توجه قرار داد و افزود: ساخت نقش‌برجسته‌ها و نقاشی‌های دیواری شهدا نیز در حال انجام است.

وی نمادسازی در حوزه شهدا در شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: احداث بوستان 10 هکتاری شهدای استان قم در برنامه شهرداری است، غرس 6 هزار سرو به نام شهدا و ایستادگی به عنوان یک شهید استان قم هم انجام خواهد شد.

شهردار قم نصب 30 سازه در ورودی‌های شهر مزین به تصاویر فرماندهان شهید استان قم را مورد توجه قرار داد و افزود: همچنین اقدامات در راستای اجرای دیوارنگاره تصویر شهید سلیمانی هم انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز