مدیر حوزه های علمیه خبر داد

رشته فضای مجازی در حوزه علمیه راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۱۰:۵۱:۲۹
کد خبر: ۹۶۵۴۶۸
رشته فضای مجازی در حوزه علمیه راه‌اندازی می‌شود
مدیر حوزه‌های علمیه از راه‌اندازی رشته فضای مجازی در حوزه‌ها خبر داد و گفت: : بخش اجرایی این کار در حال آماده‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: باوجود سرسختی‌های موجود، توانستیم این باور را در حوزه ایجاد کنیم که نیازمند یک رشته در زمینه فضای مجازی هستیم و سعی بر آن است از تمامی ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود.

وی در ادامه گفت: بیش از ۲۰۰ رشته در حوزه علوم انسانی اسلامی در قم در حال ارائه بوده و این ویژگی‌ها به قم ظرفیت ملی و بین‌المللی داده است.

وی یادآور شد: جامعه بزرگی از طلاب دارای انجمن‌ها و کانون‌ها و تشکلات هستند، در ایران دو هزار تن زبان‌دان وجود دارند؛ ما در سفر هند توافقی انجام دادیم که حدود ۴۰ محور را دارا است.

اعرافی ابراز کرد: امروز حوزه برای نخستین بار واجد ۲۰ سند جامع راهنما است که این مجموعه اسناد در قالب نخستین برنامه پنج‌ساله انجام می‌شود. در ذیل این اسناد کلان حدود ۴۰۰ طرح و برنامه است که ۱۰۰ برنامه از این تعداد بسیار عظیم است.

امام‌جمعه قم ادامه داد: در مباحث فضای مجازی سعی شده یک منظومه فکری تولید شود، در حوزه مرکز آموزش‌های مجازی کارهای خود را شروع کرده است.

اعرافی اظهار داشت: ما در همه این بخش‌ها آمادگی همکاری با شورای عالی فضای مجازی هستیم؛ ما باید بخش پژوهشی را درزمینهٔ فضای مجازی فعال کنیم که این کار با شروع فعالیت رشته‌های فضای مجازی سرعت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: می‌توان کارهای بزرگی در قالب تفاهم‌نامه حوزه و شورای عالی فضای مجازی انجام داد و این از مطالباتی است که از حوزه وجود دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در این دیدار گفت: حوزه اگر کار عمیق نظری درزمینهٔ فضای مجازی انجام دهد، می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

سید ابوالحسن فیروزآبادی اضافه کرد: متناسب با مشکلاتی که ما در فضای مجازی با آن مواجه هستیم، نتوانسته‌ایم از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کنیم.

وی افزود: فضای مجازی مباحث نظری عمیقی را در بحث حکومت به همراه دارد که دانشگاه‌ها نمی‌توانند به آن بپردازند، چراکه کارکردی که قم می‌تواند داشته باشد، در دانشگاه یافت نمی‌شود.

فیروزآبادی یادآور شد: در رابطه با ارز مجازی و برند، مباحثی مطرح‌شده و در کشور مالزی کارهایی درباره ارز مجازی با نگاه اسلامی کارهایی صورت گرفته است، اما در کشور، ما معطل هستیم.

وی اضافه کرد: اگر حوزه علمیه درزمینهٔ هوش مصنوعی، رباط، حوزه‌های اقتصادی و امثالهم نظریه روشنی داشته باشد، بسیار کمک‌کننده است، هم ایجاد امید در جامعه می‌کند و هم در تصمیم‌گیری‌های حکومتی نیز به ما کمک خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز