اقدام جالب و به هنگام یک موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی جهت جلوگیری از شیوع کرونا ویروس

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۲۲:۲۵:۰۳
کد خبر: ۹۶۹۷۵۸
اقدام جالب و به هنگام یک موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی جهت جلوگیری از شیوع کرونا ویروس

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، معاون آموزشی موسسه آموزش عالی طلوع مهر گفت: باتوجه به وجود شرایط ویژه در کشور و به خصوص استان قم و تعطیلی کلاس های آموزشی مدارس، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استان، به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دانشجویان موسسه طلوع مهر بخشی از دروس خود را به صورت الکترونیکی فرا می گیرند.

وی افزود: این موسسه توانسته با استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزار Adobe connect، تعدادی از کلاس های آموزشی خود را به کمک ظرفیت آموزش الکترونیک به صورت غیر حضوری برگزار نماید، که این خود گامی مؤثر در جامعه علمی و دانشگاهی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

وی در خصوص مزایایی برگزاری  کلاس های آموزشی به صورت الکترونیکی (آنلاین) تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشجویان در منزل و با استفاده از رایانه شخصی یا گوشی های هوشمند خود در این کلاس ها شرکت می‌کنند، می‌توانند در شرایطی راحت تر و با آرامش فکری بیشتر  به صورت الکترونیکی و آنلاین در کلاس درس حضور یابند.

معاون آموزشی موسسه طلوع مهر با بیان اینکه در شیوه برگزاری مجازی نیز بسیاری از ظرفیتهای دوره های حضوری وجود دارد این نکته را نیز اضافه کرد که:

از دیگر مزایای این شیوه آموزش، امکان ارتباط تعاملی و تبادل نظر و مباحثه گروهی پیرامون مفاد درسی و یا تمرین های داده شده از طرف استاد است.

علاوه بر مزایای بیان شده مدرس دوره آموزشی به راحتی می‌تواند فایل‌های مربوط به آموزش‌های کلاس درس را جهت دانلود شرکت‌کنندگان در همان پلتفرم دوره آموزشی مجازی بارگذاری کند تا دانشجویان در حین برگزاری دوره نیز به تمام فایل‌های آموزشی از جمله فایل پاورپوینت، پی  دی اف، جزوات آموزشی  و دیگر موارد دسترسی داشته باشند.

وی در ادامه افزود این نوع آموزش ها برای بسیاری از دانشجویان و به ویژه دانشجویان شاغل مطلوب است، زیرا با ضبط کلاس ها دانشجو می تواند در هر زمان که بخواهد آن ها را دانلود کرده و مشاهده نماید.

معاون آموزشی طلوع مهر در پایان بیان کرد: با توجه به تعطیلات زیاد بازه زمانی نیمسال دوم هر سال تحصیلی، برگزاری کلاس های جبرانی به هرنوعی از یک سو باعث برهم زدن نظم آموزشی و از سوی دیگر باعث ایجاد فشار بر روی دانشجویان و اساتید می شود، بنابراین  برپایی کلاس ها به صورت مجازی توسط موسسه طلوع مهر میتواند از این مسئله نیز تا مقدار زیادی جلوگیری کرده و حفظ انضباط نظام آموزشی را  نیز به ارمغان بیاورد.

در نهایت در شرایط کنونی استان و با وجود اخبار و شایعات متعدد پیرامون مباحث بیماری، برگزاری کلاس ها به صورت مجازی میتواند موجب ترغیب و جذب دانشجویان به شرکت در کلاسها و ادامه روند عادی تحصیل و عدم تشویش ذهنی آن ها شده و به نوعی باعث ایجاد حس آرامش و امنیت خاطر در فضای فعلی خانواده ها و جامعه شود.

گفتنی است بر اساس ماده ۵ آیین نامه آموزشی وزارت علوم، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می توانند و اختیار دارند تعدادی از واحدهای درسی را به صورت الکترونیکی (مجازی) ارائه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز