اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی برای افزایش نشاط خانواده‌های قمی

۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۲:۵۶:۲۴
کد خبر: ۹۷۹۸۱۹
اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی برای افزایش نشاط خانواده‌های قمی
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری ویژه ایام نوروز خبر داد و گفت: این برنامه ها به گونه ای طراحی شده است که خانواده ها بتوانند اوقات فراغت خود را در منزل سپری کرده و با شرکت در مسابقات و... از جوایز ارزنده بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالقاسم مقیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ارائه خدمات فرهنگی به مردم در مقطع کنونی ضروری بیشتری دارد و باید هر اندازه می‌توانیم کار بیشتری انجام دهیم تا آرامش در فضای عمومی جامعه و در خانه‌های مردم گسترش یابد و فضای تلخی که در ایام عید در خانواده‌ها ایجاد شده، کم رنگ شود.

وی ادامه داد: برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین مردم نیاز است تا فضای همدلی بیشتری را در جامعه ایجاد کنیم و از نظر روحی و روانی خانواده‌هایی که در خانه مانده‌اند تقویت شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تاکید کرد: در شرایط فعلی سالمندان و نیازمندان بیشتر از مردم عادی در معرض خطر هستند و رسیدگی و حمایت از آنان نیازمند ایجاد عزمی عمومی و مشارکت مردم است و همانطور که در همه عرصه‌ها این همدلی در بین شهروندان قمی وجود داشته باید این رویکرد تقدیر شده و توسعه یابد.

مقیمی یادآور شد: شیوع ویروس کرونا در ایام عید موجب شده تا بسیاری از خانواده‌ها به لحاظ اقتصادی نیز متضرر شوند و به همین منظور می‌توان گفت کرونا ویروس علاوه بر بیماری، طبعات اقتصادی و حتی فرهنگی بسیاری در سال 99 خواهد داشت.

وی با اشاره این جنبه‌های منفی افزود: در این ایام اتفاقات خوبی داخل خانواده‌ها روی داده است و اعضای خانه بیشتر از همیشه قدر کنار هم بودن و شیرینی و نیاز به روابط اجتماعی سالم را احساس کرده اند و توجه بیشتر به نعمت خداوندی امنیت و سلامتی در جامعه احساس می‌شود.

مقیمی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تبلیغات شهری خوبی با همکاری روابط عمومی شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی قم انجام داده‌ایم، اظهار کرد: از اول اسفندماه تبلیغات شهری را بصورت گسترده در پرتابل‌ها و مکان‌های در اختیار سازمان فرهنگی انجام شده و در حال حاضر می‌توان گفت هیچ سازه خالی در سطح شهر نداریم که مسائل پیشگیرانه درباره ویروس کرونا در آن درج نشده باشد و از تمام ظرفیت تبلیغات شهری قم استفاده شده تا همشهریان در جریان موارد پیشگیرانه از این ویروس قرار بگیرند.

 

index

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ادامه داد: در کنار تبلیغات شهری، برنامه‌های فرهنگی هنری متنوعی برای فعال شدن انرژی شهروندان درون خانه همراه با خانواده‌ در نظر گرفته شده و با تولیدات و محصولات مختلف به دنبال تقویت همکاری بیشتر مردم برای ریشه کن کردن این بیماری و افزایش روحیه تاب آوری و آرامش شهروندان برای گذر از این بحران هستیم.

مقیمی با اشاره به فراخوان مسابقه شعر با موضوع شهر مقدس قم گفت: با مشارکت حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، این فراخوان با محوریت هجمه‌هایی که علیه قم انجام گرفته و با موضوعات «قم، شهر اهل بیت(ع)»، «قم، شهر انقلاب و جهاد»، «قم، شهر علم و فضیلت» و «شخصیت و هویت شهری قم» انجام گرفت و تا به امروز آثار خوبی دریافت شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با تاکید بر ضرورت حفظ نشاط در ایام نوروز یادآور شد: برنامه طنز «قُمپز» نیز با همکاری حوزه هنری استان و با موضوع کرونا فراخوان شده که و با مشارکت شهرداری قم به برگزیدگان این برنامه هدایایی پرداخت خواهد شد و آثار دریافتی و برگزیده در فضای مجازی منتشر می‌شود.

 

اجرای پویش «بدِ خوب»

مقیمی با بیان اینکه پویشی با عنوان «بدِ خوب» برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده، ابراز کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این پویش می‌توانند درس‌هایی که از این بحران و محدودیت‌های آن گرفتند، آرامشی که قبلا درک نمی‌کردند و ... را در قالب یک جمله به مجموعه فرهنگسرای خانواده سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم(سامانه پیامکی 3000141462) ارسال کنند تا به قید قرعه به 14 نفر هدایای نفیسی اهداء شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مجموعه فرهنگسرای خانواده سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم اظهار کرد: این مجموعه برای فعالیت در حوزه خانواده متمرکز شده و کارهای خود را شروع کرده است؛ در حال حاضر نیز بخاطر شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمده، برای ایجاد آرامش معنوی در خانواده‌ها برنامه‌هایی تدارک دیده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به اقدامات واحد مشاوره‌ فرهنگسرای خانواده در ایام نوروز گفت: روزانه پنج ساعت مشاوره روانشناسی آنلاین و به‌صورت تلفنی در حوزه مباحث روانشناسی خانواده، ایجاد آرامش، تربیت فرزند، همکاری والدین و سرگرم کردن فرزندان، استرس زدایی و ... در این مجموعه انجام می‌شود.

مقیمی از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی در ایام شیوع ویروس کرونا خبر داد و افزود: قرار است از طریق مجموعه فرهنگسرای خانواده سازمان فرهنگی شهرداری قم، یک فایل کتاب بصورت پی‌دی‌اف در اختیار خانواده‌های قمی قرار بگیرد، تا در مسابقه کتاب‌خوانی شرکت کرده و از جوایز نفیس آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: با مشارکت حوزه هنری جشنواره استندآپ کمدی در بین هنرمندان و بازیگران قم در حال برگزاری است که تاکنون ضبط پنج برنامه انجام گرفته این برنامه با فراخوانی که در بین هنرمندان تئاتر و سینما قم زده شده در حال اجرا است و به استندآپ‌های برگزیده مجموعا تا 6 میلیون تومان جایزه اهداء می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه جشنواره تولیدات فضای مجازی را نیز با عنوان «ناخونده مهمون» با آغاز سال نو برای شهروندان قمی برگزار می‌شود، اذعان کرد: در این جشنواره علاقه‌مندان می‌توانند در دو قالب متن ادبی، داستانک، شعر و همچنین عکس نوشته، تصویرسازی و پوستر با موضوعات «طنز و شادی در خانه»، «قدردانی از قهرمانان سلامت»، «نوروز و سال نور در خانه»، «همدلی و کمک بویژه به سالمندان و نیازمندان»، «بازی و مسابقات خانوادگی در تعطیلات»، « همکاری اعضای خانواده در خانه و دوران بحران» و «قم، شهر دوست‌داشتنی» را به آدرس @QOMFV در صفحات مجازی ارسال کنند.

 

اجرای برنامه تلویزیونی ناخونده مهمون

مقیمی با اشاره به فعالیت درون خانه و سرگرم شده خانواده‌ها در این برنامه افزود: از بین آثار رسیده در پایان هر هفته داوری انجام شده و به ۹ نفر از برگزیدگان هر هفته مجموعا 3 میلیون و 500 هزار تومان جایزه اهداء می‌شود.

وی با اشاره به برنامه تقدیر از مدافعان سلامت عنوان کرد: در این برنامه ضمن تقدیر از اقشار مختلف درگیر با موضوع کرونا ، پزشکان و پرستاران که در پیشانی و خط مقدم درگیری با کرونا هستند ، پاکبانانی که پسماندهای خانگی و بیمارستانی را جمع‌آوری می‌کنند، طلاب که در حوزه‌های مختلف بیمارستان‌ها و آرامستان بهشت معصومه فعالیت دارند، فعالان رسانه‌ای در حوزه اخبار کرونا، خیرین حوزه سلامت و ... کلیپ‌های یک دقیقه ای از خدمات و فعالیت‌های این عزیزان در حال ساخت می‌باشد و برای ماندگاری حماسه خدمتشان سرودی با همین مضمون در حال ساخت و آماده‌سازی است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به تولیدات متنوع صوتی و تصویری که در برنامه‌های مختلف این ایام توسط هنرمندان و شهروندان تولید می‌شود و در اختیار سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قرار می‌گیرد گفت: برنامه تلویزیونی ناخونده مهمون ویژه ایام نوروز با هدف افزایش نشاط اجتماعی و توسعه آرامش روحی و روانی در جامعه با استفاده از حضور پزشکان ، روانشناسان و اساتید حوزه و همچنین بهرمندی از آثار تولید شده همراه با آیتم‌های نمایشی طنز در حال تولید می‌باشد که از روز دوم فروردین از طریق فضای مجازی و شبکه استانی نور پخش خواهد شد.

 

نظر شما