کاهش ۶۵ درصدی تصادفات در نوروز امسال

۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۱۱:۲۹:۰۵
کد خبر: ۹۸۲۳۵۱
کاهش ۶۵ درصدی تصادفات در نوروز امسال
رئیس اورژانس قم از کاهش 65 درصدی تصادفات نوروزی در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر محمد شهیدی رئیس اورژانس ۱۱۵ استان قم گفت: از ابتدای طرح نوروزی امسال ۲۴ اسفند تا پایان ۹ فروردین ۳۲۱ ماموریت به دنبال حوادث ترافیکی در استان قم به این مرکز اعلام شده است که نسبت به آمار سال گذشته در همین بازه زمانی ۶۲ در صد در تصادفات شهری و ۷۰ درصد در تصادفات جاده ای کاهش نشان می دهد.

وی بیان داشت: همچنین در این مدت ۲۵۷ مصدوم حوادث ترافیکی به مراکز درمانی استان منتقل شده اند که نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد کمتر بوده اند.

دکتر شهیدی گفت: تعداد کل ماموریت های انجام شده توسط پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی نیز در این مدت ۲۰۶۴ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش نشان می دهد و البته عمده این کاهش ناشی از کم تر بودن حوادث ترافیکی ارزیابی می شود.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: با شیوع ویروس کرونا در استان قم ماهیت تماس وارده به واحد ارتباطات ۱۱۵ واضحا تغییر یافت و بر خلاف کاهش ماموریت ها ، تعداد تماس ها با اورژانس افزایش نسبی داشته است که بسیاری از این تماس ها مرتبط با اورژانس های تنفسی و بیماران تب دار بوده است.

این متخصص طب اورژانس افزود : اورژانس های تنفسی که معمولا خود را با حملات تنگی نفس و علایم همراه دیگری مانند تب ، سرفه و لرز و یا احساس سنگینی قفسه سینه نشان می دهد در شرایط شیوع ویروس کرونا در شهر حساسیت بیشتری را در کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی ایجاد می کند ، چرا که با در نظر گرفتن احتمال ابتلا یا آلودگی به ویروس کرونا تمهیدات خاصی از نظر وسایل محافظت شخصی و آمبولانس و نیز تعیین مرکز درمانی مقصد در نظر گرفته می شود .

دبیر ستاد کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم از شهروندان خواست ضمن ثبت نام در سامانه  salamat.gov.ir و ثبت مشخصات خود برای شرکت در بسیج ملی مبارزه با کرونا نسبت به ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی ممارست نمایند و صرفا در موارد فوریت های پزشکی با شماره ۱۱۵ تماس گیرند و برای کسب اطلاعات و پرسش های پزشکی پیرامون کرونا با ۱۹۰ یا ۴۰۳۰ تماس حاصل نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز