معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان

رتبه کارگروه فرهنگی اجتماعی لرستان ارتقاء پیدا کرد

۱۳۹۴/۰۴/۱۳ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۷۶۳
رتبه کارگروه فرهنگی اجتماعی لرستان ارتقاء پیدا کرد
- معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به ارتقای رتبه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان در کشور گفت: از این پس عملکرد جدی تر دستگاه های عضور کارگروه ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان، سید سعید شاهرخی  در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی استان به ارتقاء رتبه این کارگروه در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این کارگروه موفق شد به همه امتیازاتی که برای ارزیابی رتبه آن مورد نیاز بود دست پیدا کند.

وی سازمان بهزیستی لرستان را یکی از ارگان های فعال عضو کارگروه فرهنگی، اجتماعی لرستان خواند و افزود: این دستگاه در حوزه عملکرد خود در کارگروه فرهنگی، اجتماعی استان با برنامه ریزی درست و جدیت پای کار بوده و تلاش های زیادی انجام داده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بر ضرورت جدیت دستگاههای عضو کمیته های فرهنگی، اجتماعی لرستان در ایجاد ساختار و مسیر حرکت این کارگروه تاکید کرد و بیان داشت: کمیته های زیرمجموعه کارگروه فرهنگی، اجتماعی لرستان نباید بخشی عمل کنند و روسای کمیته ها مسئول فرابخشی موضوعاتی هستند که برای کمیته ها دیده شده اند.

شاهرخی عنوان کرد: در بخش آسیب ها لازم است همه دستگاه ها برنامه داشته باشند و راهکار ارائه دهند همچنین کمیته ها بایستی در زمینه مشاوره در حوزه فرهنگ، هنر، ورزش و ... فرابخشی عمل کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به ارتقای رتبه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان در کشور گفت: از این پس عملکرد جدی تر دستگاه های عضور کارگروه ضروری است.

وی بر ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: بایستی نظارت بر اجرای این برنامه ها بطور دقیق صورت گیرد و دستگاه های متولی در اواخر تابستان گزارشی از عملکرد خود به دبیرخانه کارگروه فرهنگی، اجتماعی ارائه دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان به در پیش رو بودن لیالی قدر و استفاده از محافل مذهبی برای ترغیب مردم در توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت دادن افطاری با هزینه دولتی را ممنوع کرده، دستگاه ها به این موضوع توجه داشته باشند.

شاهرخی با بیان اینکه در تنظیم برنامه های فرهنگی، اجتماعی نوع رفتار و عملکرد دستگاه ها بایستی موجب نشاط، امید و جلب اعتماد مردم باشد، اضافه کرد: دستگاه های اجرایی استان بایستی در خدمت به مردم تلاش کنند چرا که هیچ چیزی بالاتر از خدمت به مردم نیست و نتایج این تلاش ها اعتماد مردم را نسبت به دولت و مسئولین بالاتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: مرکز رصد وزارت کشور در اقدامی خوب وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور را با برش استانی انجام داده و اطلاعات آن به دست ما رسیده است و در جلسات آینده کارگروه فرهنگی، اجتماعی استان این نتایج بیان می شوند که برخی از نتایج آن تکان دهنده بوده و میزان خطیر بودن مسئولیت ما را نشان می دهد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ریشه درصد قابل توجهی از آسیب های اجتماعی را بیکاری دانست و گفت: البته تهاجم فرهنگی نیز یکی از آسیب های مهم اجتماعی بوده که باعث ایجاد بستر برای هجوم های فرهنگی و اجتماعی می شود.

شاهرخی با یادآوری اینکه استاندار لرستان با توجه به شناخت درستی که از استان دارند اولویت کار در لرستان را توجه به معیشت مردم، رفع بیکاری و ارتقاء سرانه درآمد مردم قرار دادند، اضافه کرد: حاصل تلاش های اخیر در استان برای رفع بیکاری خبر جدیدی است که مرکز آمار ایران روی سایت رسمی خود قرار داده است.

وی افزود: مطابق آمار جدید مرکز آمار کشور لرستان جزء استان هایی است که رتبه اول را در رفع بیکاری بدست آورده است و بیشترین درصد کاهش نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته به استان لرستان اختصاص داده شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه در شرایطی که سال های گذشته لرستان رتبه اول کشور را در زمینه بیکاری داشت اکنون در حال رسیدن به میانگین کشوری است لذا طبیعی است نرخ مشارکت نیز در حال افزایش بوده و در این بخش نیز افزایش قابل ملاحظه ای در استان داشته ایم.

شاهرخی بر ضرورت توجه دستگاه های نظارتی بر اماکن عمومی و برخورد با هنجار شکنان تاکید کرد و گفت: لازم است دستگاه هایی همچون شهرداری، نیروی انتظامی و ... با هنجار شکنان در استان بدون اعمال زور برخورد کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز