مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

۴۵۰۰ تعاونی فعال در لرستان وجود دارد

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۵:۰۶:۴۵
کد خبر: ۳۱۴۷۸۵
۴۵۰۰ تعاونی فعال در لرستان وجود دارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت:بیش از پنج هزار و ۲۸۳ تعاونی در بخش های اقتصادی، صنعت، خدمات، کشاورزی و مسکن در لرستان وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد حدود چهار هزار و ۵۶۱ تعاونی فعال بوده و مابقی راکد و غیرفعال هستند که برنامه هایی برای فعال سازی آنها نیز داریم.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،علی آشتاب پیش از ظهر شنبه در دیدار تعاونگران و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه حوادث کار در پنج ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: تشکل های کارگری و کارفرمایی ما از ۲۵۶ مورد سال گذشته به ۲۶۷ تشکل در پنج ماهه ابتدایی سالجاری افزایش یافته که ۲۱۵ تشکل کارگری و ۵۲ تشکل کارفرمایی هستند.

آشتاب با بیان اینکه ۹۷ واحد مشکل دار مورد بررسی قرار داده شده و مشکلاتشان برطرف شده است، یادآور شد: با رفع مشکلات این ۹۷ واحد از بیکاری پنج هزار و ۲۸۵ نفر جلوگیری شد

 برای رفع معضل بیکاری استان باید همه سرمایه ها و افکار و نظرات علمی و کارشناسی با همراهی و همدلی و همزبانی در راستای راه اندازی بنگاه های اقتصادی و ایجاد اشتغال و درآمد به کارگرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار و ۲۸۳ تعاونی در بخش های اقتصادی، صنعت، خدمات، کشاورزی و مسکن در لرستان وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد حدود چهار هزار و ۵۶۱ تعاونی فعال بوده و مابقی راکد و غیرفعال هستند که برنامه هایی برای فعال سازی آنها نیز داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سالجاری ۵۸ تعاونی دربخش های مختلف با سرمایه گذاری حدود ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ایجاد شده است، ادامه داد: این تعاونی ها ۵۲۰ نفر عضو دارند که ۳۱۶ نفر مرد و ۲۰۴ نفر زن بوده و پس از بهره برداری زمینه اشتغال برای ۱۸۰ نفر را دارند.

آشتاب با اشاره به اینکه در هفته تعاون ۱۱ طرح اقتصادی در استان به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: امروز هفت تعاونی در شهرستان بروجرد افتتاح خواهیم کرد که در مجموع پنج میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان حجم سرمایه گذاری و زمینه اشتغال برای ۱۱۴ نفر در این تعاونی ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در طول هفته جشنواره امتنان از تعاونگران برتر استان برگزار خواهد شد، افزود: دو نفر از تعاونگران لرستان به عنوان تعاونگر برتر ملی نیز انتخاب شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مسکن مهر یکی از وظایف بخش های تعاونی مسکن است، خاطرنشان کرد: طی سال ۹۳ و پنج ماهه نخست سالجاری بیش از دو هزار واحد مسکونی در استان به بهره برداری رسیده است.

آشتاب با اشاره به اینکه در هفته جاری استخر مجموعه فرهنگی ورزشی شهرستان بروجرد با سرمایه گذاری بیش از دو میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، یادآور شد: در پنج ماهه نخست سالجاری حدود سه هزار و ۴۸۶ درخواست دعاوی بین کارگر و کارفرما به اداره کل از سطح استان داشتیم.

وی با بیان اینکه ما یکی از بهترین راه های حل و فصل دعاوی را صلح و سازش می دانیم، عنوان کرد: از تعداد درخواست های دریافت شده هزار و ۱۱۰ مورد که ۵۳ درصد کل درخواست ها بود با سازش حل و فصل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین طی پنج ماهه اول سالجاری شش هزار و ۷۸۲ مورد مشاوره تلفنی در راستای بسترسازی و جلوگیر از ایجاد اختلاف و مشکل بین کارگر و کارفرما داشته ایم.

آشتاب با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست سالجاری چهار هزار و ۴۰۹ مورد بازرسی از بنگاه های اقتصادی صورت گرفته است، تصریح کرد: این بازرسی ها جنبه مشورتی داشته و هدف اصلی آن سالم سازی محیط کار است.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست سالجاری هزار و ۴۲۲ نفرساعت آموزش ایمنی و بهداشت کار داده شده اند، افزود: همچنین هزار و ۱۹۴ مورد رسیدگی به کارهای سخت و زیان آور انجام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز