رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی خرم‌آباد:

لرستان در حوزه‌ی برندسازی عملکرد مناسبی ندارد

۱۳۹۴/۰۶/۱۷ - ۱۴:۳۱:۱۷
کد خبر: ۳۱۶۱۲۶
لرستان در حوزه‌ی برندسازی عملکرد مناسبی ندارد
رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، خرم‌آبادگفت: متاسفانه در حوزه‌ی برندسازی در لرستان اتفاق چندانی رخ نداده و اگر هم حرکتی صورت گرفته به شیوه‌ی سنتی و سینه به سینه بوده است.

کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با موضوع برندسازی تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در این جلسه اظهار داشت: باید بپذیریم که یکی از ابزارهای شناخت مردم از یک محصول، جاذبه یا خدمت، چیزهایی است که از قبل در مورد آن در ذهن دارند و به اصطلاح ملکه‌ی ذهن‌شان شده است.

اسداله بیرانوند با اشاره به اینکه شاید این، دم دستی‌ترین و عمومی‌ترین تعریف "برند" باشد، افزود: متاسفانه در حوزه‌ی برندسازی در لرستان اتفاق چندانی رخ نداده و اگر هم حرکتی صورت گرفته به شیوه‌ی سنتی و سینه به سینه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد برای معرفی میراث فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان، مسأله‌ی برندسازی مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر نتوانیم از برندهای‌مان استفاده کنیم دیگران این کار را به نام و به نفع خودشان انجام خواهند داد.

بیرانوند با اشاره به اینکه در جوامع روستایی و عشایری لرستان بخشی از زندگی مردم آمیخته با محصولات و صنایع دستی است، تصریح کرد: مادامی که در این حوزه استاندارسازی نکرده‌ و نمونه‌های‌مان را معرفی نکرده‌ایم نمی‌توانیم توفیقی در این زمینه داشته باشیم.

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به اینکه بخشی از زندگی عامه مردم در روستاها و مناطق عشایری آمیخته با صنایع دستی‌شان است، بیان داشت: متاسفانه بسیاری از این صنایع به دلایل گوناگون در حال فراموشی است.

اسداله بیرانوند گفت: احیاء صنایع دستی یک ضرورت است؛ چراکه امروز این محصولات جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد و فرهنگ جوامع دارند.

وی افزود: شمار رشته‌های صنایع دستی لرستان به بیش از یکصد مورد می‌رسد که دست‌کم باید بتوانیم در زمینه‌ی برندسازی روی 10 مورد از آن‌ها کار کنیم.

بیرانوند تصریح کرد: در همین زمینه زمانی می‌توانیم به اهداف‌مان برسیم که همه‌ی الزامات این پروسه اعم از تولید محصول، استانداردسازی، معرفی و عرضه‌ی آن‌ها در نظر گرفته شود.

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد تأکید کرد: این اتفاق باید در همه‌ی حوزه‌های دیگر میراث فرهنگی اعم از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هم در دستور کار کمیته‌های زیرمجموعه‌ی کمیسیون قرار بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز