رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

هیئت های مذهبی برای ایام محرم ساماندهی شوند

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۱۶:۲۳:۵۶
کد خبر: ۳۲۰۹۸۵
هیئت های مذهبی برای ایام محرم ساماندهی شوند
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه نزدیک به محرم هستیم باید برای ساماندهی هیئات مذهبی تلاش کرده که به دنبال برخی مسائل خرافی و خطرناک نروند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، حجت الاسلام سید رضا تقوی روز یکشنبه در مراسم افتتاح فاز اول مدرسه علمیه رضویه خرم آباد با تاکید بر اینکه راه مبارزه با نفوذ دشمنان همین مدارس علمیه و نیروهای خوش فکر طلبه است، افزود: روحانیت سابقه هزار ساله پرافتخاری در رابطه با حضور در میان مردم و خدمت به آنها دارد و به هیچ وجه نباید این مردمی بودن را از دست دهیم.

آیت الله تقوی تصریح کرد: ما در نهاد نمازجمعه در آغاز هر سال گوش به سخنان مقام معظم رهبری در لحظه اول تحویل سال هستیم که ببینیم ایشان چه نامی برای سال انتخاب می کنند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب نام سال توسط مقام معظم رهبری جهت گیری کارها در کل کشور است، افزود: همه مسئولین اجرایی، سیاسی، اقتصادی و... باید تمام فعالیت هایشان را با این شعار هماهنگ و تنظیم کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه سمینارهای همدلی و همزبانی زیادی امسال در کشور برگزار شده است، خاطرنشان کرد: ما موظفیم فرمایشات مقام معظم رهبری را به صورت یک فرهنگ درآورده و فرهنگ سازی کنیم.

آیت الله تقوی با اشاره به اینکه ائمه جمعه نه بودجه اجرایی داشته و نه دفترشان برای کار اجرایی طراحی شده است، یادآور شد: ائمه جمعه باید بر عملیاتی شدن ایده ها و اندیشه هایی که در شورای فرهنگ عمومی شکل می گیرند نظارت کرده و آنها را ساماندهی کنند.

وی با اشاره به اینکه پر کردن خلاء های فرهنگی با همین امکانات موجود در استان کار امام جمعه است، عنوان کرد: با توجه به اینکه نزدیک به محرم هستیم باید برای ساماندهی هیئات مذهبی تلاش کرده که به دنبال برخی مسائل خرافی و خطرناک نروند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه عزای امام حسین(ع) باید سرشار از معارف الهی باشد، ادامه داد: تقویت فرهنگ عاشورا مقابله با تهاجم فرهنگی و تقویت سالم سازی جامعه است.

 آیت الله تقوی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد کسانی که به هیئت های مذهبی و مساجد وصل می شوند افراد سالمی بوده و به دنبال فساد و اعتیاد و... نمی روند، تصریح کرد: به همین دلیل مسئولین باید در این زمینه کمک کرده و بسترها، امکانات و نیروهای فرهنگی را شناسایی کرده و خلاء های فرهنگی را پر کنند.

وی با بیان اینکه باید هماهنگی امور فرهنگی با امام جمعه باشد تا تکرار مکررات نشود، افزود: همین امور موجب رشد صمیمیت و همدلی است چراکه همدلی در شعار نبوده و اگر عمل نباشد همدلی تحقق پیدا نمی کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مدیران بیشترین مخاطب سخنان مقام معظم رهبری هستند، خاطرنشان کرد: اگر مدیری در راستای همدلی و همزبانی پیش نمی رود باید توجیه شود.

آیت الله تقوی با اشاره به اینکه در هر جلسه مهمی که مقام معظم رهبری صحبت می کنند از اقتصاد مقاومتی سخن می گویند، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی مسئله ای غیر از کارهای معمولی بوده و باید روی آن حساب جداگانه باز شود که فرهنگ سازی آن با ائمه جمعه است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی و سرمایه ها و امکانات داخلی دارد، عنوان کرد: آماری که استاندار لرستان داد که این استان در مصرف پنجم کشور و در درآمد رتبه ۲۸ کشور است تکان دهنده است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه باید مصرف را نظم داده و صرفه جویی را ترویج کنیم، ادامه داد: مسئله آب در کشور بسیار مهم بوده و باید از فرزندان خود شروع کرده و برای خانم های خانه دار کلاس برگزار شود.

آیت الله تقوی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نبوده و مصرف بهینه است، تصریح کرد: از بدو ورود من بیش از ۳۰۰ امام جمعه در کشور بود که اکنون به ۸۵۰ امام جمعه رسیده اند.

وی تصریح کرد: باید نیروهای مومن و مخلص در حوزه های علمیه تربیت شود.
به گفته وی امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب از دل همین حوزه های علمیه بیرون آمدند و امروز ما نیز نباید استعدادها و توانایی های طلبه های جوان را دست کم بگیریم.
وی با بیان اینکه در حوزه های علمیه باید روحانی به روز تربیت شود، تصریح کرد: در عصر حاکمیت امواج بر زندگی مردم و دهکده جهانی باید طلبه به روز داشته باشیم که حداقل به دو زبان عربی و انگلیسی مسلط باشند.
حجت الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه دنیا به روحانیونی که عالم به مسائل روز باشد نیازمند است، افزود: امروز از یک عالم باسواد و خوش فکر در هر جای دنیا استقبال می شود.

نظر شما