رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

کارگروه تولید ثروت در لرستان ایجاد می شود

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۱۶:۳۴:۳۵
کد خبر: ۳۲۰۹۸۷
کارگروه تولید ثروت در لرستان ایجاد می شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بر ضرورت جدی ایجاد کارگروه تولید ثروت در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان، محمدرضا صفیخانی در دیدار با هیات رئیسه اتاق اصناف و اتحادیههای صنفی خرمآباد با بیان اینکه نقش بازار در اقتصاد و معیشت مردم بر هیچ کس پوشیده نیست، بیان کرد: اساس انقلاب در بازار بود و بازاریان در زمان انقلاب حمایتهای گسترده‎ای داشتند. همچنین در دفاع مقدس حمایت کامل آنها و مردم را در جبههها شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه باید سیاستهایی را اتخاذ کنیم تا مردم در کمال آرامش زندگی کنند، اظهار کرد: برنامههای توسعهای و عملیاتی باید برای مردم قابل لمس باشد.

صفیخانی خطاب به هیات رئیسه اتاق اصناف و اتحادیههای صنفی خرمآباد تأکید کرد: انتظار داریم وحدت، همدلی و همبستگی در کارها و برنامههای شما نمود بیشتری داشته باشد و از حاشیهها دور باشید و پیوندی بین بازار ایجاد کنید.

این مقام مسئول یادآور شد: باید اصل همکاری را با مدارا و سعه صدر بیشتر کنیم و در این بین نیاز است تعاملات بیشتر شوند.

وی درخصوص اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یک روش است که باید به بهترین نحو اجرا شود. اجرای اصولی آن یعنی رشد اقتصاد کشور.

صفیخانی با تأکید بر اینکه باید نظارت، حمایت و هدایت را از واحدهای تولیدی داشته باشیم، اظهار کرد: در روند اتحادیهها و تشکلها خللی وارد نمیکنیم ولی حمایتها و پشتیبانیهای لازم را انجام خواهیم داد. از پتانسیل اتحادیهها بیشتر استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: باید تولید ثروت را در استان داشته باشیم ولی الان شاهدیم به علت نبود شغل، بسیاری از جوانهای ما مهاجرت میکنند.

وی با بیان اینکه باید جایگاه استان را در اقتصاد ملی طی یک بازه زمانی کوتاه مدت ارتقاء دهیم، این امر را نیازمند تعامل و همدلی بین بخش عنوان کرد و افزود: برای اینکه سرمایهگذاری در استان انجام شود نیازمند برنامهریزی گستردهای هستیم. در اولین گام کارگروه تولید ثروت باید در استان ایجاد شود. هر چه ثروت باشد فاصله طبقاتی نیز از بین خواهد رفت چراکه گردش پولی را شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه لرستان با داشتن پتانسیلها و ظرفیتهای متعدد میتواند یکی از استانهای برتر کشور باشد، گفت: نگاه به استان باید ویژه باشد و این نیازمند معرفی هر چه بیشتر لرستان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید در همه اتاقها و کمیسیونهای اقتصادی کشور، لرستان نماینده داشته باشد و این نیازمند پای کار آمدن اتحادیههاست. برآیندی از بهترین تفکرات اقتصادی در لرستان باید شکل بگیرد.

در این دیدار آرش راشدی رئیس اتاق اصناف لرستان نیز با بیان اینکه 50 هزار واحد صنفی و 194 اتحادیه اتاق اصناف در استان وجود دارد، گفت: 17.5 درصد تولید ناخالص ملی مربوط به بخش اصناف است و 95 درصد شبکه توزیع نیز را این بخش به خود اختصاص داده است.

وی افزود: باید حمایت از تولید را داشته باشیم ولی قبل از آن بازاری وجود داشته باشد تا عرضه تولید را شاهد باشیم.

راشدی با بیان اینکه اصناف نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، بسته نیست و وسیلهای است تا از ظرفیتهای موجود به بهترین وجه استفاده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز