رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبرداد:

افزایش تولید بیش از ۱۲۰ هزار تنی گندم در لرستان

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۰۸:۰۶:۳۱
کد خبر: ۳۲۱۵۲۲
افزایش تولید بیش از ۱۲۰ هزار تنی گندم در لرستان
غضنفری میزان خرید گندم در لرستان طی سال ۹۱ را کمتر از ۳۰ هزار تن برشمرد و عنوان کرد: در سال ۹۲ میزان خرید گندم به حدود ۲۲۰ هزار تن رسید. استان لرستان در سال ۹۳ با افزایش تولید بیش از ۱۲۰ هزار تنی گندم مواجه بود.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،مهرداد غضنفری در مراسم معارفه سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان این استان را مستعد در حوزه کشاورزی دانست و اظهار داشت: اقتصاد قالب لرستان در بخش کشاورزی است چرا که همه مشاغل استان به نوعی مرتبط با این بخش هستند.

وی با بیان اینکه لرستان این قابلیت را دارد نه تنها نیازمندی های استان بلکه نیازمندی های خارج استان را در بخش کشاورزی فراهم کند، یادآور شد: وجود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی، وجود دو میلیون هکتار جنگل و مرتع و بیش از شش میلیون واحد دامی در لرستان گوشه ای از قابلیت های این استان در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ارزش منابع پایه بخش کشاوری استان را حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان دانست و افزود: این منابع از گردش مالی شش هزار میلیارد تومانی برخوردار هستند.

غضنفری میزان خرید گندم در لرستان طی سال ۹۱ را کمتر از ۳۰ هزار تن برشمرد و عنوان کرد: در سال ۹۲ میزان خرید گندم به حدود ۲۲۰ هزار تن رسید.

وی اضافه کرد: استان لرستان در سال ۹۳ با افزایش تولید بیش از ۱۲۰ هزار تنی گندم مواجه بود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به خسارت ۵۰ هزار تنی تولید گندم در شهرستان کوهدشت بر اثر خشکسالی های سالجاری اشاره کرد و افزود: میزان گندم خریداری شده از این شهرستان در سال گذشته حدود ۶۵ هزار تن بود که این رقم در سال جاری به ۱۵ هزار تن کاهش یافت.

غضنفری میزان خسارات ناشی از خشکسالی و سرمازدگی در کل استان طی سال جاری را حدود ۱۰۰ هزار تن برشمرد و گفت: در شهرستان نورآباد نیز بر اثر سرما زدگی حدود ۳۷ هزار هکتار از اراضی از بین رفت.

وی با بیان اینکه لرستان امروز در خرید گندم معمولی از میزان گندم خریداری شده در سال گذشته یعنی ۳۱۷ هزار تن عبور کرده است، عنوان کرد: میزان گندم بذری خریداری شده در استان طی سال جاری حدود ۲۴ هزار تن بوده است.

نظر شما