فرماندارپلدختر :

رشته های متناسب با نیاز جامعه در مراکز علمی کاربردی ضروری است

۱۳۹۴/۰۷/۱۷ - ۱۱:۰۵:۵۱
کد خبر: ۳۲۷۶۹۵
رشته های متناسب با نیاز جامعه در مراکز علمی کاربردی ضروری است
فرماندار پلدختر گفت: راه اندازی رشته های متناسب با نیاز جامعه در مراکز علمی و کاربردی ضروری است .

فرماندار پلدختر گفت: راه اندازی رشته های متناسب با نیاز جامعه در مراکز علمی و کاربردی ضروری است .

به گزارش خبرنگار برنادر پلدخترلرستان  ، "نورالدین درمنان" در جلسه بررسی مسایل و مشکلات دانشگاه علمی کاربردی شهرستان پلدختر افزود: ترویج فرهنگ غلط پشت میز نشینی یکی از معضلات فرا روی اشتغالزایی است که باید برای رفع آن تلاش کرد که دانشگاه علمی کاربردی در صدد تغییر این فرهنگ غلط می باشد .

وی با بیان این که مراکز علمی کاربردی باید متناسب با ظرفیت های منطقه باشد گفت: شهرستان پلدختر دارای نیروهای انسانی توانمند در سطح استان است که باید به لحاظ کیفی و کمی توسعه یابد .

وی با تاکید بر پرهیز از مدرک گرایی در دانشگاه ها افزود: هدف نهایی دانشگاه علمی کاربردی باید کارآفرینی و ایجاد شغل با ارتقا سطح دانش و مهارت افراد شاغل است  .

فرماندار پلدختر گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در رشد و توسعه علمی کشور نقش تاثیر گذاری دارد و برای خروج از بن بست اشتغال باید این مراکز قوی تر عمل کنند و ایجاد شغل برای دانشجویان بر اساس مهارت های کسب شده باشد .

درمنان افزود: به طور قطع این مرکز می تواند در کسب مهارت و ایجاد شغل به افراد توانمند کمک کند تا در نهایت شاهد بالندگی و شادابی در این شهرستان باشیم .

وی گفت: این دانشگاه با محوریت توسعه و اشتغال و آموزش مهارت ها در صدد رشد اقتصادی جامعه است و نیروی انسانی زیر بنای توسعه اقتصادی است .

وی افزود: تاکیدات مسوولان نظام به سرمایه گذاری در مناطق محروم کشور در بخش آموزش است که کاری ارزشمند می باشد  شهرستان پلدختر نیز از پتانسیل و ظرفیت خوبی در بخش های مختلف برخوردار است که باید این توانمندی ها را در شهرستان احیا کرد .

وی با بیان این که کسانی که می توانند به دانشگاه علمی کاربردی جهت بدهند به کمک آن بشتابند گفت: اساتید باید دو شاخصه ، تدین و تخصص را داشته باشند وباید  به استادان این مراکز کیفیت بخشید .

درمنان افزود: استان لرستان از نظر بیکاری مقام نخست کشور را دارا است که این فقر و بیکاری از هر نظر برای کشور هزینه بردار است برای مسوولان اقتصاد و معیشت مردم زنگ خطری است که باید به آن توجه شود .

وی گفت: تهدیدی که شهرستان پلدختر با آن مواجه است خشک شدن رودخانه کشکان است که با توجه به درآمد و معیشت آنها که از طریق کشاورزی و دامپروری است که اقتصاد  مردم را با چالش مواجه کرده  است که در این راستا سد ایوشان را باز نمودیم که برای این موضوع طراحی نشده است .

درمنان افزود: سد ایوشان به خاطر ضرورتی که داشت باز کردیم اگر شاهد نزولات آسمانی نباشیم تکلیف مردم شهرستان پلدختر چه خواهد شد .

فرماندار پلدختر اظهار داشت: اگر در زمینه های صنایع دستی و مشاغل خانگی و غیره  مهارت پیدا کنند هر خانواده می تواند برای خود یک کارگاه داشته باشد و ما باید به این سمت برویم در غیر این صورت شاهد بیکاران بدهکار خواهیم بود .

رئیس ذانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استان لرستان بیان کرد: در استان 33 مرکز دانشگاهی علمی – کاربردی در شاخه های مختلف ، صنعت ، علوم انسانی ، فرهنگ ، مدیریت خدمات وجود دارد که مشغول به پذیرش دانشجو هستند .

وی عنوان کرد: در سطح استان لرستان در دانشگاه علمی کاربردی بیش از 25 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند .

نبی رضایی رییس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان پلدختربا  بیان این که یکی از مشکلات دانشگاه علمی کاربردی شهرستان  پلدختر فضای نامناسب آن است گفت : فضای دانشگاه علمی کاربردی شهرستان مناسب نیست  که در این رابطه قطعه زمین 15 هزار متری در حوالی میدان  امام حسین (ع) خریداری شده که دانشگاهی با تجهیزات و امکانات روز به صورت شکیل ترین دانشگاه پلدختر در آنجا ساخته می شود .

وی افزود: انتظاری که از مسئولان داریم این است که تا افتتاح دانشگاه علمی کاربردی   ، آموزش و پرورش این شهرستان  همکاری کرده و به مدت یک سال فضایی در اختیار این مرکز قرار دهد .#

پلدختر-خبرنگاربرنا:احسان مهرابی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز