مدیرعامل شرکت آبفای شهری لرستان:

امسال علی رغم بحران خشکسالی در لرستان با برنامه‌ریزی از بحران در شهرها جلوگیری شد

۱۳۹۴/۰۷/۱۷ - ۱۱:۵۱:۴۶
کد خبر: ۳۲۷۷۱۳
امسال علی رغم بحران خشکسالی در لرستان با برنامه‌ریزی از بحران در شهرها جلوگیری شد
مدیرعامل شرکت آبفای شهری لرستان گفت: آب شرب یکی از شاخص‌های مهم در توسعه جوامع است که در سال 94 علی رغم بحران خشکسالی در استان با برنامه‌ریزی از بحران در شهرها جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،حمیدرضا کرموند،  در جلسه اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: آب شرب یکی از شاخص‌های مهم در توسعه جوامع است که در سال 94 علی رغم بحران خشکسالی در استان با برنامه‌ریزی از بحران در شهرها جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: شبکه‌های آب شهرهای خرم‌آباد و الیگودرز هوشمندمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در بحث کاهش آب بدون درآمد کارهای خوبی  انجام شده است، افزود: روی شبکه‌های غیرمجاز و انشعابات غیرمجاز فعالیت خوبی انجام و هدر رفت فیزیکی آب کنترل کردیم که این امر سبب شد تا شهرها از بحران نجات پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان عنوان کرد: شهرهایی مانند کوهدشت، پلدختر، خرم‌آباد و دورود که در زمستان سال گذشته شاهد بحران‌های مقطعی و قطعی آب بودند امسال با مشکلی روبه‌رو نبودن ولی این به این معنا نیست که در سال آینده هم مشکلی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در زمینهٔ آب کشکان برنامه‌ریزی‌هایی برای سال آینده باید انجام شود، بیان کرد: تابستان سال آینده وضعیت بهتری را متصور نیستیم به این معنی که اگر از الان خود را برای تابستان سال آینده تجهیز نکنیم در زمینه آب شرب نمی‌توان مشکل شهرها را تأمین کرد.

کرموند خاطرنشان کرد: برای تأمین آب  سی لیتر در ثانیه، سه ماه زمان لازم داریم چرا که حفر و تجهیز یک چاه  اجرای خط انتقال آن زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی را آغاز کردیم و از داشته‌ها به‌خوبی باید استفاده کنیم، گفت: شبکه‌های آب ما کاملاً پوسیده شده‌اند و در شبکه‌های آب خرم‌آباد  لوله‌هایی وجود دارد که دیگر تولید نمی‌شوند بنابر این مشکل این است که نمونه این لوله‌ها و امکانات موجود نیست و باید به بحث شبکه‌های آبی توجه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان با اشاره به اینکه روی هوشمند کردن شبکه‌ها کار می‌کنیم، تصریح کرد: شبکه‌های آب شهرهای خرم‌آباد و الیگودرز را هوشمند می‌کنیم از طرفی کاهش فشار آب در شبکه‌ها اجتناب‌ناپذیر است و تمام دنیا این کار را می‌کنند.

وی اظهار داشت: مدیریت تقاضای آب، اصلاح ساختار تأمین منابع آب، توسعه بازار و ارتقاء بهره‌وری آب عنصرهای مطرح در بحث آب هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز