مراسم تجلیل از ۹۰ بهورز شهرستان پلدختر برگزار شد

۱۳۹۴/۰۷/۱۷ - ۱۲:۰۶:۵۲
کد خبر: ۳۲۷۷۲۱
مراسم تجلیل از ۹۰ بهورز شهرستان پلدختر برگزار شد
همایش تجلیل از بهورزان شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر با حضور امام جمعه ، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، مدیران عضو شورای سلامت و امنیت غذایی ، بهورزان و کارکنان بهداشتی و درمانی شبکه بهداشت و درمان ، در محل سالن اجتماعات اداره ارشاد پلدختر برگزار شد .

همایش تجلیل از بهورزان شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر با حضور امام جمعه ، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، مدیران عضو شورای سلامت و امنیت غذایی ،  بهورزان و کارکنان بهداشتی و درمانی شبکه بهداشت و درمان ، در محل سالن اجتماعات اداره ارشاد پلدختر برگزار شد .   

به گزارش خبرگزاری برنا درپلدخترلرستان ، امام جمعه پلدختر در این مراسم اظهار داشت: بهورزان در خط مقدم مقابله با بیماری ها و ارتقا سطح بهداشت جامعه قرار دارند و نقش مهمی در راستای بالا رفتن بهداشت و سلامتی روستاییان دارند که همگان باید قدردان تلاش این قشر باشند .

حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری خطاب به بهورزان افزود: اگر روزی شما در روستاها نباشید ارزش خدمت شما برای همه اهالی روستا مشخص می شود چون سلامت آنها در غیاب شما به خطر می افتد .

امام جمعه پلدختر، نقش بهورزان را در جامعه بسیار تاثیر گذار دانست و بیان کرد: بهورزان برای موفقیت و پیشرفت در کار خود باید در کنار روستاییان باشند زیرا بیشتر موادغذایی که مصرف می کنیم مربوط به روستاییان است و باید آنها را مورد توجه قرار دهیم .

وی با بیان این که سلامت مقوله ای است که همگان به آن نیازمند است عنوان کرد: افرادی که به عنوان بهورز در روستاها مشغول کار هستند باید به آنها سرکشی و مشکلات آنها را بررسی کرد .

سوری گفت: بهورزان سفیران سلامت هستند که در مناطق مختلف کشور خدمت می کنند و باید امکانات لازم در اختیار آنها قرار داد .

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت های گذشته و دولت یازدهم به فکر خدمات رسانی به مردم هستند به طوری که مرکز بهداشت پلدختر در گذشته در حد مرکز بهداشت کوچک بود ولی با تلاش مضاعف مسوولان فضا و ساختمان بیمارستان و دانشکده پرستاری و فوریت های پزشکی شهرستان راه اندازی شد.

دکتر "علی کاییدی" اظهار داشت: تقاضا داریم امام جمعه و فرماندار پیگیر مشکلات مردم باشند .

وی افزود: با پیگیری های مجلس و دولت طرح تحول نظام سلامت اجرایی شد و خدمات ارزنده ای ارایه شده است که بیانگر اهتمام ویژه دولت در این راستا است .

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : طرح تحول نظام سلامت تا حدود بسیار بالایی توانسته دغدغه بیماران و همراهان را کم کند که کار خوبی بود و مردم نفع دیدند و در درمان راحت تر شدند .

وی عنوان کرد: اگر مسئله درمان را به مانند موتوری فرض کنیم که گرم است دولت آب روی آن ریخت و سرد شد .

کاییدی گفت: باید در روستاها پزشک خانواده در کنار پزشک عمومی باشد تا به روستاییان خدمات ارایه دهد .

فرماندار پلدختر بهورزان را پیشگام در ارتقای شاخص های سلامت جامعه دانست و گفت: کار بهورزان از آن جهت شایسته تقدیر و تامل دارد که شبانه روزی و بدون ادعای خاص ، مخلصانه در مسیر برقراری سلامت و ارتقای شاخص های تلاش و کوشش می کنند .

نورالدین درمنان با بیان این که بهورزان در خط مقدم جهاد سلامت و افزایش توانمندی های بهداشتی و درمانی جامعه هستند اظهار داشت : با توجه به این که بهورزان نخستین سطح مراقبت بهداشتی در شبکه بهداشت در روستاها محسوب می شوند ، رسالت ویژه ای در خط سلامت مردم روستا بر عهده دارند که باید جایگاه آنها حفظ شود .

وی نقش بهورزان را در ارتقای شاخص های سلامت انکار ناپذیر دانست وافزود: جدیت و تلاش بهورزان در روستاها زندگی را در این مناطق ساری و جاری کرده است و موجب شده تا مردم با امنیت و سلامت مطلوبتر به زندگی خود ادامه دهند .

فرماندار پلدختر تلاش بهورزان در حوزه روستایی را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: بهورزان در خانه های بهداشت روستایی به صورت شبانه روزی خدمات بهداشتی را به مردم ارایه می کنند اما کمتر کسی از زحمات این قشر اطلاع دارد .

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر در این مراسم ، بهورز را خط مقدم گسترش بهداشت در روستاها دانست و گفت: عمده فعالیت بهورزان شامل ، اجرای برنامه های آموزش بهداشت ، درمان های ساده علامتی ، کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر ، سلامت خانواده و مراقبت مادر و کودک ، نظارت بر فعالیت های بهداشت محیطی و اماکن عمومی و فروش مواد غذایی در روستاها است .

احمد کرموند اظهار داشت: در سطح شهرستان پلدختر 50 خانه بهداشت با 90 بهورز زن و مرد زیر نظر 9 مرکز بهداشتی و درمانی در حال ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در بستر مراقبت های اولیه جمعیت تحت پوشش هستند .

در ادامه از 90 بهورز شهرستان پلدختر با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد .#

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز