استاندار لرستان:

امیدواریم فن‌بازار در رونق و خروج لرستان از رکود موثر باشد

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۰۷:۴۲:۳۹
کد خبر: ۳۲۸۲۵۷
امیدواریم فن‌بازار در رونق و خروج لرستان از رکود موثر باشد
استاندار لرستان گفت: امیدوار هستیم که فن‌بازار در رونق و خروج استان از رکود موثر باشد و این مهم محقق شود.

به گزارش خبرگزاری برنااز خرم‌آباد، مراسم افتتاح فن‌بازار منطقه‌ای لرستان  با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در خرم‌آباد برگزار شد.

استاندار لرستان در این مراسم شهادت پاسدار سرافراز و مدافع حرم سردار حسین همدانی را تسلیت گفت و در ادامه در خصوص فن‌بازار اظهار کرد: امیدوار هستیم که فن‌بازار در رونق و خروج استان از رکود موثر باشد و این مهم محقق شود.

هوشنگ بازوند افزود: فن‌بازار می‌تواند به سرمایه‌گذاران اطلاعات درستی را جهت سرمایه‌گذاری بدهد و استان‌هایی که توسعه نیافته‌اند به دلیل نبود این مجموعه است.

وی تصریح کرد: استان‌هایی که در آن‌ها فن بازار وجود ندارد، دچار خسارات ناشی از این خلاء می‌شوند.

این مسئول عامل تعطیلی بعضی از صنایع استان را نبود فن‌بازار دانست و بیان کرد: بعضی از صنایع در لرستان به یک چالش تبدیل شده‌اند و دلیل آن نیز نبود فن‌بازارها برای ارائه مشاوره و مشورت به آن‌ها بوده است.

استاندار لرستان عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات نبود این مجموعه این است که خیلی از پروژه‌هایی که توجیح اقتصادی نداشته‌اند، امروز هم خود و هم بانک‌ها را دچار مشکل کرده‌اند.

بازوند اعتماد بخش خصوصی به فن‌بازار را مهم بیان کرد و گفت: اگر بخش خصوصی به این مرکز اطمینان پیدا نکند، این مرکز نمی‌تواند با موفقیت به کار خود ادامه دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: بنابراین این مجموعه باید از بدنه تخصصی قوی برخوردار باشد تا اعتماد بخش خصوصی را به عملکرد خود جلب کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه اعتماد بخش خصوصی سرمایه فن‌بازار است، افزود: از آنجایی که مقام معظم رهبری در جلسات مختلفی و نزدیک به 26 جلسه درخصوص اقتصاد مقاومتی حضور داشته‌است، ما بیشتر به اهمیت این موضوع پی‌می‌بریم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های اقتصاد مقاومتی وجود شرکت‌های دانش‌بنیان است که ما باید بهره فراوانی را از این شرکت‌ها ببریم.

بازوند تصریح کرد: ما اگر به دنبال تحقق اقتصادی مقاومتی هستیم، باید به خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

وی در پایان شرکت‌های دانش‌بنیان را جایگزین مناسبی برای اقتصاد سنتی واقتصاد نفتی دانست و گفت: با ارائه مشاوره مناسب به سرمایه‌گذار نمی‌توان مشکلات آنها را حل کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز