رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز :

برپایی ده مجلس تعزیه در سطح شهر و روستاهای اطراف الیگودرز

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۳:۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۵۶۹۹۷
برپایی ده مجلس تعزیه در سطح شهر و روستاهای اطراف الیگودرز
حبیب جمشیدی گفت : همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ، ده مجلس تعزیه در سطح شهرستان و روستاهای اطراف الیگودرز برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ جمشیدی در گفت وگو با رسانه ها ، اظهار کرد : براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، همزمان با سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ده مجلس تعزیه در سطح شهرستان و روستاهای اطراف الیگودرز برگزار شد .

او افزود: تعزیه و شبیه خوانی یک هنر آیینی مذهبی است که روایتگر داستان ها و اتفاقات مذهبی، تاریخی، اسطوره ای و ملی نیز می باشد. 

رییس کانون آیینی وسنتی الیگودرز با بیان اینکه تعزیه شکلی از عزاداری برای امام حسین (ع) و یارانش و یکی از روش های انتقال واقعه عاشورا نیز می باشد،تصریح کرد : تعزیه به دلیل بستر مذهبی و داشتن صورت نمایشی و روایت گونه آن موجب دلبستگی مردم به آن شده است، زیرا روایت داستانی و نمایشی در انتقال عمیق‌ترین و مفاهیم علمی، ادبی، تاریخی و اخلاقی بسیار موثر و باورپذیر است.

جمشیدی  با اشاره به اینکه تعزیه از جمله قدیمی‌ترین نمایش‌های آیینی- مذهبی ایران است،خاطر نشان  کرد: از مهمترین ویژگی‌های تعزیه مردمی بودن این هنر است؛این نمایش هرسال در ایام محرم و مناسبت های مذهبی در این شهرستان  برپا می‌شود و امسال هم از اول تا دوازدهم محرم برپا گردیده ودر ایام اربعین تا پایان ماه صفر تعزیه خوانی نیز در سطح شهر و روستاهای اطراف اجرا می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز