فهرست ۴+۴ استان‌ رکوددار مرگ و میر و بستری کرونایی در کشور

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۱۲:۳۴:۲۰
کد خبر: ۱۲۱۲۷۲۰
فهرست ۴+۴ استان‌ رکوددار مرگ و میر و بستری کرونایی در کشور
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به رشد ۲۲ درصدی فوتی‌های کرونا گفت: ۴ استان رکورددار فوتی و ۴ استان رکورددار بستری کرونا هستند.

به گزارش برنا؛ سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش  پزشکی ، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: در هفته پایانی تیر ماه تعداد ۱۴۲ هزار و ۴۸۶ بیمار سرپایی مثبت در کشور شناسایی شدند که نسبت به هفته ماقبل آن افزایش ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش  پزشکی با اشاره به رشد آمار بستری و مرگ و میر کرونا در کشور بیان کرد: همچنین در هفته گذشته شاهد افزایش ۱۵.۵ درصدی در تعداد بیماران بستری مثبت و افزایش ۲۲ درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته ماقبل بوده ایم.

لاری با اشاره به نرخ بستری و مرگ و میر کرونا در ایران اظهار کرد: در هفته ای که گذشت میانگین بروز موارد مثبت بستری در کشور حدود ۲۰.۵ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت و میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری حدود ۱۷.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش  پزشکی با اشاره به استان‌های رکوددار بستری و مرگ و میر کرونا در کشور بیان کرد: استان‌های مازندران، ایلام، کرمان و گلستان (در هفته گذشته) به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در کشور بوده‌اند همچنین بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور در استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، بوشهر و البرز گزارش شده است.

لاری به کاهش میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در هفته گذشته نیز شاهد تداوم روند کاهشی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور هستیم و میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ۴۴.۵ درصد رسیده که بسیار نگران کننده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فهرست استان‌هایی که کمترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دارند، بیان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، مازندران، تهران، قم، البرز، گیلان و همدان دارای پایین‌ترین میزان عمل به دستورالعمل های بهداشتی در کشور هستند و میزان رعایت پروتکل ها در استان‌های یاد شده بین ۲۹ تا ۴۰ درصد گزارش شده است.

لاری با تاکید بر اینکه ویروس جهش یافته دلتا در کشور در حال گردش بوده و باید بیشترین مراقبت‌ها صورت گیرد، گفت: سویه دلتا کرونا قدرت سرایت بسیار بالایی دارد و با توجه به شیوع گسترده آن در کشور، لزوم پایبندی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز جدی از حضور در تجمعات در شرایط حال حاضر بیماری بسیار حائز اهمیت است.

 

نظر شما
پرونده ویژه