آیا واقعا آمار افزایش دوبرابری غرق شدگان در دریای خزر و در این ایام کرونایی صحت دارد؟

۱۴۰۰/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۵۸۵۲
آیا واقعا آمار افزایش دوبرابری غرق شدگان در دریای خزر و در این ایام کرونایی صحت دارد؟
پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که ۶۱ نفر بر اثر غرق شدن در آب‌های ساحلی دریای خزر در محدوده استان در سه ماهه خرداد، تیر و مرداد ماه امسال جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته حدود ۲ برابر افزایش دارد.

به گزارش برنا؛ در حالی آمار مغروقین در سواحل دریای خزر استان ۲ برابر شده است که طبق ابلاغ رسمی استانداری مازندران، شنا کردن در دریای خزر در سال جاری به خاطر عدم امکان اجرای طرح‌های سالمسازی همچنان ممنوع و این موضوع هم از سوی فرمانداری‌های شهر‌های ساحلی با نصب بنر در ورودی سواحل به مسافران و مردم اطلاع رسانی شده است.

اگر چه طرح‌های سالمسازی در سواحل مازندران امسال نیز مانند سال گذشته اجرایی نشده است، ولی از نیمه دوم خرداد ماه ۶۰۰ ناجی غریق در مناطقی که سال‌های قبل طرح دریا اجرا می‌شد، مستقر شدند تا از ورود شهروندان بومی و مسافران و گردشگران به آب جلوگیری کنند.

مازندران طبق بررسی ستاد اجرایی طرح سالمسازی دریا، حدود ۴۰۰ نقطه شنا ممنوع دارد که تا پیش از شیوع کرونا ماموران انتظامی در آنجا مستقر می‌شدند و از ورود مردم برای شنا در این مناطق جلوگیری می‌کرد ند.

پزشکی قانونی مازندران روز شنبه با انتشار گزارش سه ماهه اعلام کرد از کل موارد غرق‌شدگی در این سه ماه ۵۴ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

بنابر این گزارش ۳۱نفر در خرداد ماه، ۱۸نفر در تیر و ۱۲نفر در مرداد ماه در سواحل مزاندرانی خزر جانشان را از دست دادند.

بیشترین آمار مرگ بر اثر غرق شدن در دوره سه ماهه مربوط به سواحل شهرستان محمود آباد با۱۴ نفر بود. سواحل چالوس و بابلسر نیز هر یک به ترتیب با ۱۰ و ۹ قربانی در رتبه بعدی قرار دارند. پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که ۴۶نفر از هموطنان در ساعت ۸ تا ۲۰ در ساحل استان غرق شدند که تنها ۲۱تا ۳۰ سال سن داشتند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۸ مورد و بعد از آن ۱۱ تا ۲۰ با ۱۶ مورد و ۳۱ تا ۴۰ با ۱۰مورد غرقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مازندران حدود ۳۴۰ کیلومتر از ساحل دریای خزر را در اختیار دارد.سال‌های گذشته از اول خرداد در حدود یکصد نقطه از سواحل طرح‌های سالمسازی دریا اجرایی می‌شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز