برگزاری نشست مشترک پلیس فتا مازندران با رییس و قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۰:۳۹:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۶۴۸۱
برگزاری نشست مشترک پلیس فتا  مازندران با رییس و قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح
رئیس پلیس فتا مازندران درجمع رییس و قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح استان به تشریح لزوم آشنایی با تهدیدات وآسیب‌های فضای مجازی پرداخت.

به گزارش برنا مازندران ،  سرهنگ سامع خورشاد،رئیس پلیس فتا استان مازندران از برگزاری نشست مشترک با موضوعیت لزوم آشنایی کاربران با تهدیدات فضای مجازی، با حضور در جمع رییس و قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار داشت:این روزها فضای مجازی جزء لاینفک زندگی ما شده است و همه گروه های سنی به شیوه ای درگیر آن هستند و در پیشگیری از جرائم سایبری نقش آموزش همگانی ایجاد هشدار و اطلاع رسانی با استفاده از فرصت‌های ایجاد شده در فضای مجازی بسیارحائز اهمیت است.

وی افزود:سهل انگاری‌، بی‌توجهی به حفاظت از حریم خصوصی، اعتماد بی‌جا،‌ عدم آگاهی و رعایت نکردن نکات امنیتی توسط کاربران هنگام استفاده از اینترنت می‌تواند مجرمان را در رسیدن به اهداف شوم خود کمک کند.

سرهنگ خورشاد اظهار کرد:بسیاری از کاربران سواد و دانش سایبری کافی ندارند و بیش‌ازحد به فضای مجازی اعتماد می‌کنند و گرفتار سودجویان و مزاحمان اینترنتی می‌شوند.

این مقام مسئول در مباحثی‌ پیرامون پیشگیری ازسرقت اطلاعات بانکی کاربران، روش‌ها و شیوه کلاه‌برداری‌های اینترنتی از قبیل سوءاستفاده‌های مالی و فیشینگ، هک کردن، تهدیدات خودپردازها و سامانه‌های فروش، تهدیدات شبکه‌های اجتماعی، تهدیدات موبایل، و بانکداری الکترونیک مطالبی را ارائه کرد.

سرهنگ خورشاد در پایان خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

گفتنی است ،حجت السلام رحیمی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران در حاشیه این نشست ضمن تشکر و قدردانی از تلاش و زحمات و آرزوی توفیقات برای کارکنان پلیس فتا، گفت: امید است تعامل مطلوب و هرچه بیشتر با نهاد و سازمان‌های مختلف در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی صورت بگیرد تا  جرائم این حوزه به حداقل برسد.

انتهای پیام/

نظر شما