حل مشکل زباله از اولویت های استان مازندران است

۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۱۰:۲۵:۰۶
کد خبر: ۱۴۲۵۹۷۷
حل مشکل زباله از اولویت های استان مازندران است
رضاعلیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در جلسه پسماند استان بابیان این که در مازندران هشت کارخانه زباله داریم که شش کارخانه کمپوست و دو کارخانه زباله سوز است، گفت: حل مشکل زباله از اولویت های استان است. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، رضا علیخانی در جلسه پسماند مازندران با محوریت بررسی وضعیت مدیریت پسماند شهرستان‌های نوشهر و چالوس به همراه بررسی عملکرد زباله سوز نوشهر و میزان پیشرفت فیزیکی زباله سوز ساری با بیان اینکه ۷۵ درصد زباله های مازندران زباله های عالی و ۱۰ درصد فلزات و پارچه و بقیه را دیگر زباله ها تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: در مازندران هشت کارخانه زباله داریم که شش کارخانه کمپوست و دو کارخانه زباله سوز است که زباله های عالی باید به کارخانه کمپوست تحویل تا به کود تبدیل و فلزات و پارچه ها نیز باید در کارخانه زباله سوز استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی کشورها حتی محصول تولیدی از کارخانه زباله سوز را برای تولید نفت در آینده ذخیره می‌کنند، افزود: با زباله تر نمی توان برق تولید کرد و نیاز است تا زباله سوز و کارخاته کمپوست استان مواد اولیه را با یکدیگر تهاتر کنند.

معاون عمرانی استاندار مازندران از مستقر شدن گروه تحقیق و تفحص به مدت یک ماه در کارخانه زباله سوز نوشهر خبر داد و یادآورشد: برای شفاف سازی میزان ورودی زباله، به زباله سوز نوشهر، باسکول در محل کارخانه تعبیه شود.

علیخانی با بیان اینکه تا زباله سوز نوشهر تعیین تکلیف نشود و میزان نیاز این کارخانه مشخص نگردد، زباله سوز چالوس نیز تعیین تکلیف نخواهد شد، تصریح کرد: ظرفیت کارخانه زباله سوز نوشهر ۲۵۰ تن است که با این ظرفیت باید آمار درستی منتشر شود که تولید شهرستان‌های منطقه چه میزان است و این کارخانه چه میزان کسری دارد.

وی با اشاره به اینکه زباله سوز نوشهر بر اساس زون باید زباله شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت را به ویژه در پیک حضور مسافر پوشش بدهد، گفت: میزان زباله هر شهرستان باید مشخص شود که توان زباله سوز شهرستان نوشهر چقدر است و اگر توان پوشش زباله همه شهرستان‌ها را ندارد تعیین تکلیف شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیم شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران، زباله شهرستان چالوس تا مصوبه و دستور بعدی به کارخانه زباله سوز نوشهر منتقل می‌شود.

علیخانی از کار کارشناسی در منطقه نوشهر و چالوس و کلاردشت برای برآورد وضعیت ۱۰ سال آینده زباله این مناطق با توجه به حجم زیاد سفر خبر داد و اظهار کرد: حل مشکل زباله و زباله این ن شهرستان‌ها در اولویت قرار دارد و با توجه به سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی کارخانه زباله سوز نوشهر نیاز به پشتیبانی از سمت شهرستان‌ها است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز