رشد ۷۰ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در مازندران با حمایت‌های دولت

۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۱:۳۰:۵۹
کد خبر: ۱۴۲۸۳۱۸
رشد ۷۰ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در مازندران با حمایت‌های دولت
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۰ مجوز بهره برداری صنعتی در استان صادر شد که با اجرای این طرح چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید با ایجاد چهار هزار شغل در این دیار صورت گرفت. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، محمد حسن صبوری دیلمی با اشاره به رشد ۷۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزود: در یکسال گذشته ۸۸۰ جواز تاسیس واحد صنعتی با پیش‌بینی سرمایه گذاری ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و ۱۷ هزار شغل اعطا شد.

انجام ۷۸ طرح توسعه تولید در مازندران

این مقام مسوول ادامه داد: همچنین در یکسال گذشته ۷۸ مورد طرح توسعه تولید در استان با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار با پیش بینی اشتغال یک هزار و ۶۰۰ نفر انجام شد.

وی اضافه کرد: مجوز تحقیق و توسعه ۱۷ بنگاه اقتصادی در استان نیز از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

صدور هشت مجوز اکتشاف و کشف

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: در یکسال گذشته پنج مورد مجوز اکتشاف و سه مورد گواهی کشف معادن در مازندران صادر شد که با برنامه‌ریزی اصولی به دنبال استفاده بیشتر از این ظرفیت اقتصادی استان برای ایجاد اشتغال پایدار هستیم.

وی با اشاره به برگشت ۱۴۰ واحد تولیدی راکد مازندران به چرخه تولید در سال ۱۴۰۰، افزود: در حوزه تجارت هم در یکسال گذشته عملکرد خوبی ثبت شد و ۸۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.

صبوری دیلمی از صدور ۳۰ هزار پروانه صنفی در استان در یکسال گذشته در استان خبرداد و گفت: با انجام این کار برای ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر در استان شغل ایجاد شده است.

ایجاد اشتغال پایدار در حوزه تولید

این مقام مسوول ادامه داد: با راه اندازی واحد صنعتی پالایش پخش پویا کاسپین با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای ۱۱۰ نفر شغل ایجاد شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: همچنین با راه اندازی پالایشگاه شیر کاله با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نفر روند دامپروری در روستاهای استان رونق خواهد یافت.

احیای صنعت چوب و کاغذ مازندران

وی اضافه کرد: با انعقاد قرار داد با وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی سالانه ۳۰ هزار تن کاغذ برای چاپ کتاب درسی و ۱۰ هزار تن برای نشریات در نظر گرفته شد که با این اقدام به نوعی این صنعت استان از ورشکستگی نجات پیدا کرد.

صبوری دیلمی ادامه داد: در سال گذشته از محل تبصره ۱۸ بیش از ۳۴۸ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد در حالی که میزان سقف مازندران برای اعطای این تسهیلات ۲۱۳ میلیارد تومان بود.

جذب ۲هزار و۵۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات سفر رئیس جمهور

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان حدود پنج هزار میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای صنعتی تسهیلات در نظر گرفته شد که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد.

صبوری دیلمی افزود: همچنین در یکسال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی استان پرداخت شد.

انتهای پیام

نظر شما