استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی استان:

سال ۹۴، سال شکوفایی اقتصادی مازندران خواهد بود

۱۳۹۳/۱۲/۲۸ - ۱۴:۳۵:۴۸
کد خبر: ۲۷۳۰۷۶
سال ۹۴، سال شکوفایی اقتصادی مازندران خواهد بود
استاندار مازندران، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با اشاره به این که سال 93 با تلاش و اهتمام همه دستگاه های اجرایی و مشارکت بخش خصوصی، به رغم مشکلات به خوبی سپری شد، گفت: به آینده، ایمان و امید قلبی دارم و نوید می دهم سال آینده، سال شکوفایی اقتصادی مازندران خواهد بود.

 به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه  استان، با اشاره به این که سال 93 با تلاش و اهتمام همه دستگاه های اجرایی و مشارکت بخش خصوصی، به رغم مشکلات به خوبی سپری شد، گفت: به آینده، ایمان و امید قلبی دارم و نوید می دهم سال آینده، سال شکوفایی اقتصادی مازندران خواهد بود.

استاندار مازندران تاکید کرد: دستگاه های اجرایی، موارد توفیق و عدم توفیق در حوزه های مختلف را رصد و نسبت به رفع ضعف ها اقدام نمایند.

وی با اشاره به این که دولت و مجلس، تکالیفی را در بودجه سال 94 مشخص کردند که باید مبنای فعالیت ها قرار گیرد، یادآور شد: برای فعالیت های سال آینده باید برنامه عملیاتی شفاف داشته باشیم تا اهداف و نتایج پیش بینی شده قابل حصول و ارزیابی باشد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به ارسال به موقع لایحه بودجه به مجلس از سوی دولت تدبیر و امید و تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان ساخت: پیگیری موافقتنامه ها و ابلاغ دستور العمل ها از سوی دستگاه های اجرایی در ماه های آغاز سال آینده با جدیت دنبال شود.

فلاح بر تداوم تلاش ها در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و برنامه ریزی برای تحقق شعار سال جدید، تاکید کرد و عنوان داشت: اهتمام در راستای برنامه ششم توسعه کشور از ماموریت های ویژه سال 94 است که باید به موازات دیگر ماموریت های اجرایی با جدیت دنبال شود.

رئیس شورای برنامه ریزی استان با اعلام این که طرح های نیمه تمام در سال 93 به خوبی دنبال شده است، بیان داشت: در این راستا طرح های بزرگی در بخش دولتی و خصوصی پیگیری و اقدام شده است که برای برخی از آن ها بالغ بر بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

استاندار مازندران با تاکید بر این که در سال 94، روند مشارکت بخش خصوصی در توسعه استان باید شتاب بیشتری یابد، افزود: در این مورد جهش بزرگی خواهیم داشت و خود را برای اجرای طرح های بزرگ و مهم آماده کرده ایم و تفاهم نامه هایی در راستای اجرای این طرح ها امضاء نموده ایم.

وی با اشاره به این که با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در تمهید زیرساخت ها، توقع داریم در بخش صنعت و کشاورزی، قدم های بزرگی در سال آینده برداشته شود، گفت: انتظار می رود، در سال 94 تحول اقتصادی در مازندران روی دهد.

ربیع فلاح ابراز داشت: در سال 93 مراودات خوبی در حوزه همکاری های تجاری با کشورهای همسایه داشته ایم که می تواند در زمینه تجارت و بخش های تولیدی گسترش پیدا کند و البته این مهم نیازمند تحرک بیشتر بخش خصوصی است که مقدمات آن در حال تدارک می باشد.

مقام عالی دولت در مازندران با توجه به تاکید رهبری انقلاب در خصوص رونق اشتغال و تقویت فضای اقتصادی، ارتقاء اشتغال را از برنامه های محوری دولت تدبیر و امید عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: تلاش کردیم در این حوزه ضمن حفظ وضعیت موجود، به ظرفیت های جدید ورود کنیم.

وی افزود: در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان توافقات خوبی در پایان سال 93 صورت گرفته و طی سال 94 در جهت بهبود فضای کسب و کار استان برنامه های مطلوبی پیش روست.

استاندار مازندران هم سویی اقتصادی در جهت کنترل تورم و رونق اقتصادی را از جمله تلاش های صورت گرفته در سال 93 عنوان کرد و تصریح نمود: تفاهم نامه های خوبی در راستای عبور از تصدی گری دولت در فضای اشتغال و تقویت نقش بخش کشاورزی در این حوزه بزودی امضاء خواهد شد و انتظار داریم، اتاق بازرگانی و سازمان نظام مهندسی استان، در جهت اعتلای فضای کسب و کار و رونق اشتغال به صورت فعال تر وارد میدان شوند.

ربیع فلاح با بیان این که سال 94، آغاز یک حرکت گسترده در حوزه اجرایی پسماند در استان خواهد بود، تصریح کرد: اقدامات مقدماتی و بحث های کارشناسی در این خصوص صورت گرفته و تفاهم نامه های لازم با بخش خصوصی نیز به امضاء رسیده است.

استاندار مازندران خاطرنشان ساخت: در زمینه اعطای مجوز به بخش خصوصی برای انجام سرمایه گذاری ها، قدم های خوبی در استان برداشته شده که قابل قیاس با گذشته نیست و نیازمند اقدامات مهم تر در سال 94 هستیم که بنده راسا در این بخش ورود خواهم نمود.

وی ضمن قدردانی از تلاش بانک ها در راستای رونق اقتصادی استان، تحقق این مهم را نیازمند تعامل و اقدام دوسویه دانست و گفت: در حوزه مشاغل خرد به لحاظ تامین و جذب اعتبار، مازندران در سال جاری رتبه نخست کشور را احراز نمود و دیگر بخش ها نیز باید با رفع مشکلات سرمایه در گردش در این خصوص اقدام نمایند.

نماینده عالی دولت در استان، سفر هیات دولت به مازندران در سال آتی را از جمله برنامه های مهم دانست و یادآور شد: باید به شکلی در این خصوص برنامه ریزی شود تا بیشترین بهره گیری را از این سفر بنمائیم.

 استاندار با اشاره به این که مازندران، در روزهای آینده میزبان میلیون ها مسافر خواهد بود، اظهار داشت: اقدامات خوبی در ستاد هماهنگی خدمات سفر صورت گرفته و مجموعه ادارات باید مشارکت جدی تری در امور مربوط به گردشگری داشته باشند و حضور مسافر به عنوان یک فرصت اقتصادی باید نگریسته شود و تمهیدات و زیرساخت های لازم جهت بهره گیری از این ظرفیت فراهم گردد.

رئیس شورای اداری استان، در بخش دیگری از سخنان خود سند آمایش مازندران را کاری ارزشمند برشمرد و افزود: این سند باید به مرحله اجرا درآید تا ارزش و اعتبار خود را نشان دهد.

ربیع فلاح با تاکید بر این که باید زمینه به اجرا درآمدن سند آمایش استان و نقش آن در توسعه مازندران به درستی فراهم شود، بیان کرد: سند آمایش باید در برنامه ششم توسعه به قانون تبدیل شود و مبنای فعالیت قرار گیرد.

قابل ذکر است در این جلسه از برنامه آمایش مازندران رونمایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز