رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر؛

حضرت فاطمه (س) الگویی تمام عیار برای بانوان ایران اسلامی و زنان مسلمان جهان است

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۱۵:۴۰:۴۱
کد خبر: ۸۱۷۶۰۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر، گفت: حضرت فاطمه (س) الگویی تمام عیار برای بانوان ایران اسلامی و زنان مسلمان جهان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد بابایی ، رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر در گفت و گو با خبرنگار  برنا در شهرستان بهشهر، ضمن تبریک ولادت نور بنت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: ویژگی های رفتاری ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) تنها محدود به یک زمان و مکان خاص نیست بلکه رفتار و منش آن ها در همه زمان ها برای جامعه الگو است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) نمونه یک انسان کامل و الگویی تمام عیار برای بانوان ایران اسلامی و زنان مسلمان جهان است، افزود: این بانوی بزرگوار نه تنها الگویی برای زنان است بلکه شخصیتی کامل و فراتر از جنسیت، قومیت و زمان و مکان بوده که با تاسی به رفتار و منش الهی و وحیانی ایشان، می توان به فضایل اخلاقی دست یافت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر در ادامه به ضرورت احیای سبک زندگی فاطمی در جامعه تاکید و خاطر نشان کرد: ویژگی هایی چون "ساده زیستی، عفاف و حجاب" حضرت زهرا (س) باید برای بانوان مطرح شود تا الگوی مناسبی در مقابل الگوهای غربی برای آنان باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر در بخش دیگری از مصاحبه خود ضمن گرامیداشت سالروز ولادت امام خمینی (ره) و تقارن آن با ولادت دخت نبی اسلام، اظهار کرد: امام خمینی (ره) هویت از دست رفته زنان را به آنها بازگرداند و به زن شخصیت داد.

 حجت الاسلام بابایی در پایان، با اشاره به اینکه قبل از انقلاب زنانی بودند که به مسائل سیاسی کاری نداشتند و عده ای هم تحت تاثیر رژیم شاهنشاهی برهنه و فاسد بودند، گفت: به فرمان امام راحل زنان در صحنه اجتماع حضور و نقش مهمی در پیروزی انقلاب ایفا کردند و با درایت امام خمینی (ره) به دور از افراط و تفریط و بر اساس خط و مشی اهل بیت(ع) شخصیت زن به یک جایگاه رفیعی رسید و هویت زن به او بازگشت.

فرزانه حسینی

نظر شما