همایش هم اندیشی شورای پژوهش اداره کل ورزش و جوانان مازندران؛

حسین‌زادگان: هر زمان ورزش و علم درکنار هم قرار گرفتند نتایج درخشانی به همراه داشت

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۹:۱۶:۳۵
کد خبر: ۹۱۵۶۱۰
حسین‌زادگان: هر زمان ورزش و علم درکنار هم قرار گرفتند نتایج درخشانی به همراه داشت
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در همایش هم اندیشی شورای پژوهش این استان گفت: هر زمان ورزش و علم درکنار هم قرار گرفتند نتایج درخشانی به همراه داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا از مازندران؛ همایش هم اندیشی شورای پژوهش اداره کل ورزش و جوانان مازندران و مرکز مطالعات و پژوهش‌های وزارت ورزش و جوانان با حضور دکتر فضلی، ریاست مرکز اطلاعات و پژوهش وزارت ورزش و جوانان، دکتر کلاشلو، دکتر عباسی، حبیب حسین‌زادگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، عالیشان، رمضانی، ییلاقی، دلیری، فرج‌پور، معاونین اداره کل ورزش و جوانان مازندران و اساتید دانشگاه در حوزه پژوهش و مطالعات علمی در ساری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حسین‌زادگان ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان، از ظرفیت بالای استان مازندران در زمینه‌های مختلف از جمله ورزش به نیکی یاد کرد و متذکر شد: این ظرفیت بالا در صورت سرمایه‌گذاری صحیح می‌تواند بیش از پیش باعث افتخار کشور شود و هرگاه نظام در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد در بازه زمانی کوتاه نتیجه گرفت و استان مازندران و ورزشکاران این استان سربلند بودند.

حسین‌زادگان در ادامه با تاکید بر لزوم به کارگیری علم و دانش در تمام مسائل از جمله ورزش و اثرات مثبت کار علمی پژوهشی، گفت: دانشجویان، اساتید، دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی فعال در حوزه ورزش باید بیشتر تلاش کنند و با تزریق علم و کارهای بنیادی به ورزش باعث پیشرفت اصولی و زیربنایی ورزش شوند.

او با اعلام آمادگی کامل اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران برای همکاری با تمام ورزشکاران و دانشگاه‌هایی که بتوانند در زمینه پژوهش ورزشی به ورزش استان کمک کنند عنوان داشت: در گذشته علم و ورزش مانند دو جزیره جدا از هم بودند ولی امروز نیاز به همکاری مشترک بین کارهای علمی و عملی به طور جدی حس می‌شود و طبق آمار هر زمان ورزش و علم درکنار هم قرار گرفتند نتایج درخشانی به همراه داشت.

حسین زادگان در بخش پایانی صحبت‌هایش با تاکید بر اشتراکات فراوان فرهنگی بین سه استان شمالی کشور با کشورهای حوزه دریای خزر از اعلام آمادگی این کشورها برای همکاری بین‌المللی در زمینه تحقیق و پژوهش مشترک ابراز خرسندی کرد.

بعد از حسین‌زادگان، خانم موسوی، دبیر شورای پژوهش اداره کل ورزش و جوانان مازندران، گزارش کاملی از کارهای انجام شده در زمینه‌های پژوهشی ارائه و از تدوین چندین کتاب و مقاله‌های متعدد در این زمینه خبر داد.

بخش بعدی همایش به معاونین اداره کل ورزش و جوانان و بیان نظرات آن ها اختصاص داشت؛

بخش اصلی این صحبت‌ها مربوط به گلایه از برخی دانشجویان دوره دکتری و انتخاب موضوعات مشابه برای پژوهش بین این دانشجوها بود که مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان با هدایت پژوهش‌های دانشگاهی به سمت کارهای اجرایی و مورد نیاز جامعه ورزش باعث شوند این تحقیقات سمت و سوی مفیدتری به خود گیرد و با مستندسازی در سامانه، از تکرار موضوعات و هدر رفت وقت و هزینه جلوگیری شود.

همچنین از نیاز استان به جشنواره‌های پژوهشی سخن به میان آمد تا دانشجویان مراکز مختلف دانشگاهی با حضور در این جشنواره‌ها اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند و با ایجاد ارتباط بین آن‌ها شبکه مفیدی اطلاعاتی پژوهشی تشکیل شود.

عادل عالیشان، معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران، با اعلام کرد  طبق آمار، مازندران در سطح قهرمانی بیشترین اعزام و بیشترین مدال‌آوری در مسابقات جهانی و المپیک را در کارنامه دارد و ادامه و بهبود این روند نیازمند توجه ویژه و توزیع اعتبار و امکانات خاص برای استان رتبه اول کشور است.

معاونت امور بانوان هم ابراز امیدواری کرد روزی دغدغه جنسیت در ورزش وجود نداشته باشد و با فرهنگ‌سازی از سطح خانواده تا سطح جامعه، بانوان بتوانند با خاطری آسوده به امر ورزش بپردازند.

فرج‌پور ادامه داد: 35 درصد از مدال‌های استان سهم بانوان بوده و این امر نشان می‌دهد در صورت توجه بیشتر، ظرفیت فراوانی برای افتخار آفرینی بیشتر میان بانوان وجود دارد.

دکتر کلاشلو،  مشاور وزارت ورزش در امور اطلاعات و پژوهش، با ابراز نگرانی از بالا رفتن میانگین سنی و علاقه کمتر والدین به تربیت ورزشی فرزندان خود اعلام کرد؛ زنگ خطر برای دو دهه آینده به صدا در آمده و در صورت ادامه این روند بدون شک آمار مدال‌آوری در استان کاهش محسوسی خواهد داشت.

در پایان دکتر فضلی، ریاست مرکز اطلاعات و پژوهش وزارت ورزش و جوانان، با تشکر از حسین‌زادگان و مسئولین ورزش استان مازندران برای تلاش‌ها و موفقیت‌های ورزشکاران استان اعلام کرد: کارهای پژوهشی، بنیان تمام کارهای ورزشی خواهد بود اما در بحث خلاقیت و نوآوری کمبود وجود دارد و فاصله بین مبادی علمی و سازمان‌های اجرایی کشور باعث نگرانی است اما امیدواریم با تاسیس پژوهشکده‌ها و ارتقای سهم بخش خصوصی در امور پژوهشی در جهت رفع این مشکلات قدم برداریم و ایرادهایی از جمله زمان بر بودن یا تکراری بودن کارهای پژوهشی یا هرینه های اضافی را از بین ببریم.

photo_2019-10-23_10-32-38

photo_2019-10-23_10-32-42

photo_2019-10-23_15-53-54

photo_2019-10-23_15-53-57

photo_2019-10-23_15-54-01

نظر شما